عمومی

زندگی در قرنطینه

قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی

کرونا ویروس یک بیماری جدید است که به سرعت در حال گسترش است و برای آن هیچ واکسن و ایمنی طبیعی نداریم. یکی از بهترین راه ها برای کند کردن یا متوقف کردن بیماری همه گیر، جداسازی افراد است. قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی و انزوا همه انواع جدایی راه بهبود این بیماری و کنترل آن است.

فاصله اجتماعی وقتی است که همه، از جمله کسانی که علائم ندارند 6 فوت معادل 1.5 متر از یکدیگر دور نگه داشته و احتمال انتشار ویروس را کاهش می دهند. جداسازی زمانی است که شخصی که مریض است یا مشکوک است و باید در هنگام بهبودی از بیماری کرونا ویروس از دیگران جدا شود.

قرنطینه نیز راهی برای جدا کردن و محدود کردن حرکات شخصی است که ممکن است در معرض ویروس باشد تا بررسی کند که آیا بیمار شده است  یا خیر.

چه کسی باید قرنطینه کند؟

در حین شیوع بیماری بسیار مسری، توصیه های بهداشت عمومی می تواند از روز به روز تغییر کند. اگر تماس نزدیک شما با COVID-19 ، بیماری ناشی از تاج کوروی ویروس جدید تأیید شود. سازمان بهداشت جهانی به شما توصیه می کند که خودتان را قرنطینه کنید و اقدامات توصیه شده برای مراقبت در منزل و انزوا را انجام دهید..

تماس نزدیک با کسی  که احتمال کرونا دارد و در خانه شما زندگی می کند، شریک صمیمی شماست، از شما مراقبت می کند یا شما از او مراقبت می شود نداشته باشید.

معمولاً، هر گونه علائم COVID-19 پس از قرار گرفتن در معرض یا عفونت، طی 2 هفته یا کمتر ظاهر می شود. اما بسیاری از افرادی که این coronavirus را تحت عنوان SARS-CoV-2 دریافت می کنند، هیچ علامتی ندارند.

بنابراین خود قرنطینه باید 14 روز طول بکشد تا زمان تأیید، بدون آزمایش، تأیید شود که شما آن را ندارید یا نمی توانید آن را در دیگران پخش کنید.

در این مدت، باید:

در خانه بمانید مگر اینکه کاملاً مجبور به ترک آن شوید، مانند قرارهای ضروری پزشکی

خود را از سایر اعضای خانواده و حیوانات خانگی جدا کنید

در صورت امکان از اتاق خواب و حمام جداگانه استفاده کنید

ظروف، لیوان، ملافه، حوله و سایر موارد شخصی را به اشتراک نگذارید

شما همچنین باید همان عادتهای بهداشتی را که CDC برای همه در طی یک بیماری شیوع توصیه می کند، دنبال کنید:

روزانه سطوح لمسی زیاد را در منطقه خود از جمله تلفن، کنترل از راه دور، میز، تبلت، میز کار، دستگیره حمام، توالت، صفحه کلید، میز کنار تخت را پاک و ضد عفونی کنید.

دستان خود را به خوبی با صابون بشویید، از جمله بعد از سرفه، عطسه، استفاده از حمام و قبل و بعد از خوردن غذا حتما دستان خود را بشویید.

در طول قرنطینه خود علائم خود را کنترل کنید. روزانه دو بار دمای خود را چک کنید تا تب برطرف شود. مواظب علائم دیگر عفونت کرونا ویروس مانند سرفه خشک و تنگی نفس باشید.

اگر علائم کرونا را در خود مشاهده می کنید، دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی را برای قرنطینه دنبال کنید.

شما به احتمال زیاد به تنهایی بهبود خواهید یافت، اما اگر به کمک پزشکی نیاز دارید، ابتدا با پزشک خود تماس بگیرید. اگر احساس می کنید باید بهدرمانگاه بروید، شاید لازم باشد ماسک بپوشید و از ورودی مجزا استفاده کنید.

اگر در طی 14 روز هیچ علامتی از خود نشان ندهید، می توانید روال عادی خود را از سر بگیرید. بسته به وضعیت شیوع آن زمان، ممکن است توصیه‌های مربوط به مسافت اجتماعی هنوز عملی شود.

روشهای قرنطینه

اگر شخصی در خانواده شما COVID-19 دارد CDC توصیه می کند که:

غرفه ها و سایر سطوح لمسی را اغلب تمیز و ضد عفونی کنید

دستان خود را امرتب شستشو و ضد عفونی کنید، از جمله بعد از نزدیکی با شخصی که بیمار است.

دستان خود را از صورت خود دور نگه دارید.

زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا