اخبار

اولین گربه ای که کرونا گرفت!

بیماری کرونای گربه خانگی در انگلیس

اولین گربه ای که کرونا گرفت. دولت انگلستان اعلام کرد یک گربه خانگی، نخستین حیوانی بوده که ازنظر تست بیماری کرونا ویروس در انگلستان مثبت شده است.

این حیوان کرونا ویروس را از صاحبان خود گرفته

دانشمندان اعتقاد دارند که این حیوان کرونا ویروس را از صاحبان خود گرفته است که قبلاً این بیماری را گرفته بودند. همچنین طبق گفته پزشکانی که این حیوان را آزمایش کرده‌اند این گربه دارای علائمی ازجمله تنگی نفس است. این اولین مورد تأییدشده از حیوانات است که دارای کرونا ویروس در انگلستان هستند.

اولین گربه ای که کرونا گرفت
اولین گربه ای که کرونا گرفت

کرونا در حیوانات خانگی

رئیس‌ کل دامپزشکی انگلیس نیز تأیید کرد که ویروس مسئول Covid-19 در این گربه خانگی تشخیص داده‌ شده است. تاکنون تعداد کمی از موارد تأیید شده کرونا در حیوانات خانگی در سایر کشورها در اروپا، آمریکای شمالی و آسیا تأیید شده اند. بیماری این گربه طی آزمایش‌هایی در آزمایشگاه آژانس بهداشت حیوانات و گیاهان (APHA) در روز چهارشنبه 22 ژوئیه مشاهده شد.

با این‌حال دولت انگلیس، تأکید کرده که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه حیوانات اهلی یا سایر حیوانات اهلی قادر به انتقال ویروس به مردم هستند، وجود ندارد.

مدیر ارشد دامپزشکی انگلیس نیز گفت: این‌ یک اتفاق بسیار نادر است که حیوانات آلوده کشف‌ شده تا به امروز فقط علائم بالینی خفیف را نشان داده و طی چند روز بهبود می‌یابند.

حیوانات اهلی مستقیماً ویروس کرونا را به انسان منتقل می‌کنند؟

کریستین میانه‌ ادامه داد: هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد حیوانات اهلی مستقیماً ویروس را به انسان منتقل می‌کنند. ما همچنان وضعیت را از نزدیک کنترل خواهیم کرد و در صورت تغییر اوضاع راهنمایی‌های خود را برای صاحبان حیوانات به‌روز خواهیم کرد.

ایوان دویل، مدیر پزشکی در مرکز بهداشت عمومی انگلستان نیز اظهار داشت: این اولین مورد آزمایش گربه خانگی برای تست COVID-19 در انگلیس است اما دلیلی برای هشدار نگرانی نیست زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که این بیماری از انسان به حیوان گسترش می‌یابد و نه برعکس.

در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر انتقال از حیوانات اهلی به حیوانات دیگر وجود ندارد ولی در راستای توصیه‌های کلی در مورد مبارزه با کرونا ویروس، شما باید دستان خود را به‌طور مرتب قبل و بعد از تماس با حیوانات بشویید.

بیماری این حیوان ابتدا توسط یک دامپزشک خصوصی به‌عنوان «ویروس تب‌خال گربه»، یک عفونت تنفسی در گربه‌ها و موردی شایع تشخیص داده شد. با این‌ حال، نمونه گربه نیز به‌عنوان بخشی از یک برنامه تحقیقاتی مورد آزمایش قرار گرفت. این مورد خاص به سازمان جهانی بهداشت حیوانات نیز گزارش‌شده است.

تیمی از دانشمندان مرکز تحقیقات ویروس دانشگاه گلاسکو به دنبال این هستند که صدها نمونه از عفونت‌های Covid-19 را در گربه‌های انگلیس بررسی کنند. پروفسور مارگارت هوزی در این رابطه گفت: تمام شواهد موجود نشان می‌دهد که گربه از صاحبان خود به این بیماری آلوده‌ شده که قبلاً آزمایش آن‌ها مثبت شده است.

این گربه و صاحبان آن در حال حاضر بهبودی کامل یافته‌اند و احتمال انتقال ویروس از آن‌ها به سایر حیوانات یا افراد خانواده وجود ندارد.

زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا