پزشکی و سلامت

انواع چای و خواص آن

چای گل رز اگر در روز دو تا سه فنجان چای قاصدک بنوشید، مایعات اضافی از کلیه ها که دستگاه اصلی پاکسازی بدن می باشد خارج می شود.

در این مقاله سعی داریم انواع چای گیاهی که برای درمان بیماری ها به کار می رود ،مورد بررسی قرار دهیم:
چای بابونه
اگر به مقدار کافی چای بابونه بخورید به خاصیت آرام بخش و تسکین کننده آن پی می برید. برای اینکه این چای تاثیر خواب آور داشته باشد باید مدت زمان بیشتری آن را خیس کنید . چای بابونه برای کودکانی که از گرفتگی عضلات معده و یا بی خوابی رنج می برند، مسکن می باشد. همچنین این چای خاصیت ضد التهابی دارد و برای ورم مفاصل، بیماری های روده ای و گرفتگی عضلات که مربوط به دوران قاعدگی می باشد نیز مفید است. مصرف چای بابونه در طول روز برای کاهش گلودرد و دردهای ناشی از سرماخوردگی و آنفلوانزا هم به کار می رود.
چای اسطوخودوس
این چایی ذهن و بدنتان را آرام می کند و روحیه تان را بالا می برد. چای بابونه همچنین ماهیچه های دل و روده را آرام می کند و نفخ شکم را ازبین می برد و تب را نیز پایین می آورد.
چای رزماری
این چای باعث آرام سازی عضلات می شود و همچنین کیسه صفرا را نیزآرام می کند. چای رزماری برای خلاص شدن از شر سرفه وعلائم آسم خفیف به کار می رود.
چای قاصدک
 اگر در روز دو تا سه فنجان چای قاصدک بنوشید، مایعات اضافی از کلیه ها که دستگاه اصلی پاکسازی بدن می باشد خارج می شود.
چای خارشتر
این چای باعث بازیابی کبد می شود و آن را از مواد شیمیایی که برای دفع مسمومیت به کار می رود محافظت می کند. همچنین چای خارشتر باعث تولید صفرا می شود و هضم چربی ها را نیز آسان می کند.
چای نعنا
این چای بیشتر برای آرام کردن دردهای معده و سوزش آن به کار می رود.همچنین به گرفتگی عضلات معده کمک می کند و باعث خروج گاز معده می شود. چای نعناع اسهال را که در اثر حرکات حلقوی ایجاد می شود نیز درمان می کند. چای نعناع تاثیر بی حسی داشته و می تواند سردرد و اضطرابی را که مربوط به افسردگی است ازبین ببرد. (چای رزماری و رازیانه نیز برای معده درد به کار می روند.)
چای زنجبیل
این چای محرک قوی سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با ویروس سرماخوردگی یا آنفلوانزا می باشد. همچنین می تواند حالت تهوع را از بین ببرد و فشار خون را نیز پایین بیاورد.
چای بوته گل رز
 این چای که از میوه گل رز تهیه می شود یکی از بهترین منابع گیاهی ویتامین C می باشد و می تواند برای درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا به کار رود. همچنین چای گل رز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا