آرایش و زیبایی

استفاده از لنز‌های تماسی باعث نابینایی می‌شوند

یک فوق تخصص قرنیه‌ :

استفاده از لنز های تماسی ممکن است عفونت‌های بسیاری را ایجاد کند و حتی باعث سوراخ شدن قرنیه و در نهایت نابینایی می‌شود.

محمد جباروند‌ فوق تخصص قرنیه  و رئیس بیمارستان فارابی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: لنز‌های تماسی که امروزه در بازار عرضه می شوند در دو نوع سخت و نرم متنوع هستند که خطر آلودگی لنز‌های نرم بیشتر از لنز‌های سخت است.

جباروند تصریح کرد: اگر از لنز‌های تماسی استفاده می‌کنید به چند نکته توجه داشته باشید اول اینکه بهداشت را رعایت کنید، از لنز‌های با کیفیت بالا است استفاده کنید  و از لنز‌های تزئینی دیگران استفاده نکنید. با لنز‌ها نخوابید و همچنین اگر چشمانتان دچار خراش است از لنز استفاده نکنید.

وی رعایت نکردن شرایط استفاده از لنز را عامل عفونت قرنیه دانست و ادامه داد: عفونت‌های قرنیه‌ای که به علت استفاده از لنز‌های تماسی به وجود می‌آیند  ریشه‌ی باکتریایی و هم ریشه‌ی انگلی مي توانند داشته باشند.

وی اذعان کرد: افرادی که به عفونت باکتریایی دچار می‌شوند ممکن است در مدت 24 تا48 ساعت قرنیه آنها سوراخ شود و تنها راه حل، تخلیه‌ی چشم است.

وی در پایان افزود: افراد دارای لنز‌های تماسی چه طبی و چه تزئینی اگر دچار قرمزی و یا سوزش چشم شدند فورا به پزشک مراجعه کنند.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا