آرایش و زیبایی

آموزش فرنچ ناخن

فرنچ ناخن در خانه

اگر به دنبال تمیزی و زیبایی ناخن‌های خود هستید همین حالا با دنبال کردن چند مرحله‌ی ساده، فرنچ ناخن را در خانه امتحان کنید و ظاهری زیباتر و جذاب‌تر برای ناخن‌های خود ایجاد کنید.
ممکن است برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که فرنچ ناخن چیست یا فرنچ ناخن یعنی چه؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت، به عملی که در آن برای زیبا و درخشان‌تر شدن ناخن، بر روی قسمت روشن ناخن، لاک پایه به رنگ‌های کم رنگ مانند صورتی کم رنگ و بر روی قسمت سفید ناخن لاک سفید زده شود، فرنچ ناخن گفته می‌شود. برای آنکه با این مفهوم و روش انجام آن در خانه بیشتر آشنا شوید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.
فرنچ ناخن که ریشه و مبدا آن از کشور فرانسه بوده را می‌توان به عنوان زیباترین و محبوب‌ترین طراحی ناخن نامید. فرنچ ناخن در شکل ساده‌ی خود بسیار شیک و جذاب است و باعث می‌شود دستانی زیباتر داشته باشید.
اولین قدم برای این کار آن است که راه‌های مراقبت از ناخن‌ها را بدانید و همواره با رسیدگی به ناخن‌ها و انجام مانیکور ظاهری زیباتر و جذاب‌تر برای ناخن‌هایتان ایجاد کنید.
بعد از آن می‌توانید به راحتی ناخن‌هایتان را در خانه فرنچ کنید و در هزینه‌‌هایتان نیز صرفه‌جویی کنید. فرنچ ناخن در خانه اصلا کار دشواری نیست و ما به شما یاد می‌دهیم. تنها به کمی تمرین احتیاج دارد تا به بهترین شکل انجام گیرد.

مراحل فرنچ ناخن در منزل

۱- ناخن هایتان را پاکسازی کنید

در اولین مرحله از فرنچ ناخن باید با استفاده از پد‌های مخصوص لاک پاک کن سطح ناخنتان را از لاک و هرگونه آلودگی پاک کرده و سپس دست‌ها و ناخن‌های خود را با آب و صابون بشویید. حتی اگر قبلا لاک بی‌رنگ هم استفاده کرده‌اید حتما این مرحله را انجام دهید. توجه داشته باشید هنگام شستن دست‌ها از آب سرد استفاده کنید، زیرا استفاده از آب گرم باعث می‌شود که پس از سرد شدن دست‌ها، لاک به‌راحتی و خیلی زود از روی ناخن‌هایتان جدا شود.

۲- به ناخن‌های خود شکل دهید

با کوتاه کردن ناخن‌ها به اندازه دلخواه شروع کنید. دقت کنید همه یک اندازه باشند و به خاطر داشته باشید برای فرنچ کردن ناخن هرچه بلندتر باشد بهتر است؛ یعنی هیچ گاه آن‌ها را از ته نگیرید؛ زیرا در این صورت نمی‌توانید فرنچ را انجام دهید. سپس حسابی و به طور درست ناخن‌ها را سوهان بکشید.

۳- ناخن‌ها را مرطوب کنید و کوتیکول‌ها را بگیرید

دست‌های خود را در یک کاسه آب گرم قرار دهید و بگذارید برای ۱ یا ۲ دقیقه مرطوب شوند. می‌توانید کمی روغن نارگیل و یا نرم کننده در آن بریزید. سپس با استفاده از هول دهنده‌ها یا پوشر کوتیکول‌های ناخن را به آرامی به عقب بر گردانید. می‌توانید از سر فلزی ابتدای سوهان ناخن هم استفاده نمائید. سپس پوست‌های اضافی و کثیفی‌های بالای ناخن را ریموو کنید. به هیچ عنوان نباید آن‌ها را از ته از بین ببرید، چون در این صورت بخش سفید دچار عفونت‌های ناخن شده و بد شکل می‌شوند.

۴- آماده کردن ناخن برای فرنچ

در این مرحله ابتدا کمی الکل ضد عفونی کننده بزنید و سریع پاک کنید. سپس قبل از اینکه اولین لایه لاک را بزنید، روی ناخن‌ها را براق کنید تا برای لاک زدن آماده شوند. برای این کار روغن کوتیکول را روی ناخن‌های خود بزنید.

۵- لاک پایه را بزنید

معمولا لاک پایه به رنگ‌های صورتی کم‌رنگ، کرم روشن یا برق ناخن است. اما می‌توانید از هر رنگی که می‌خواهید استفاده کنید. اگر ناخن‌های زردی دارید، بهتر است رنگ بیس یا پایه خود را کمی تیره‌تر انتخاب کنید. یک لایه از نازک را بر روی ناخن زده و مدتی صبر کنید تا لاک خشک شود. با حرکت نرم و یکسان همه‌ی ناخن‌ها را لاک بزنید. این مرحله را برای لایه دوم تکرار کنید و قبل از ادامه کار، اجازه دهید ناخن‌هایتان خشک شوند.

۶- برچسب فرنچ بزنید

برخی ست‌های مانیکور برچسب‌های نازک ناخن هم دارند. وقتی رنگ پایه خشک شد، برچسب‌های فرنچ را بچسبانید تا نوک سفید بی‌نقصی به دست بیاورید. اگر از این برچسب ها ندارید مشکلی نیست فقط کافی است با تمرکز بالا مرحله بعدی را انجام دهید. اما اگر دستتان می‌لرزد، بهتر است از برچسب‌های لوازم اداری یا چسب‌های معمولی و یا حتی از چسب زخم برای تکمیل کردن فرنچ خود استفاده کنید.

۷- سر ناخن‌ها را سفید کنید

با لاک سفید خود، به آرامی سر ناخن خود را سفید کنید (انگار دارید یک لبخند برعکس یا صورت غمگین می‌کشید). چند دقیقه صبر کنید تا لاک خشک شود. برای ژل ناخن ۴۵ دقیقه صبر کنید تا خود را بگیرد. این مرحله را یک بار دیگر تکرار کنید و اجازه دهید خشک شده و خود را بگیرد.

۸- برچسب‌ها را از روی ناخن جدا کنید

در آخرین مرحله از فرنچ ناخن در خانه؛ برچسب‌ها را برداشته و یک لایه برق ناخن بزنید. چند دقیقه صبر کنید تا این لایه هم خشک شود.
به همین راحتی شما خودتان ناخن‌هایتان را در خانه فرنچ کردید.

در آخر بدانید که …

  •  اگر دفعه اول فرنچ ناخن‌  در خانه برای شما سخت بود، دقت داشته باشید که طراحی فرنچ ناخن نیاز به تمرین دارد و کسی نمی‌تواند بدون تمرین و تکرار طراحی زیبایی روی دست‌ها به وجود آورد. 
  • اگر جزو افرادی هستید که از مشکل شکنندگی ناخن‌ها رنج می‌برید حتما به طور مداوم به ناخن‌های خود رسیدگی کنید.
  • اگر شما احساس می‌کنید که به طور خاصی خلاق و بلند پرواز هستید، ناخن‌های پا را هم با دستهایتان ست کنید. در تنوع رنگی بی‌پایان فرنچ کردن، به تخیل‌تان اجازه خودنمایی بدهید.
  • این روش می‌تواند برای شما جای کاشت ناخن و لمینت ناخن را بگیرد و ناخن هایتان را زیبا کند.

منبع : مجله اینترنتی ستاره

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا