آرایش و زیبایی

10 میوه برای داشتن پوست شفاف

پوست شفاف می‌خواهید؟ این میوه‌ها را بخورید

دستیابی به پوستی شفاف و سالم چندان کار سختی هم نیست، فقط کافی‌ست میوه‌هایی که در این مقاله معرفی کرده‌ایم در رژیم غذایی خود بگنجانید.

استفاده از محصولات مراقبت پوستی تنها باعث شفافیت سطحی پوست می‌شود. اما اگر می‌خواهید از درون نیز به پوست خود رسیدگی کنید باید برای شفافیت و سلامت پوست ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری را از طریق رژیم غذایی دریافت کنید. بهترین راه مصرف میوه‌هایی است که سرشار از ویتامین و مواد مغذی هستند.

میوه‌ها به دلیل اینکه سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هستند به سالم نگه داشتن سلول‌های پوست کمک می‌کنند. حتی می‌توانید روزانه از میوه‌ها به عنوان ماسک روی صورتتان استفاده کنید. برای آشنایی با میوه‌هایی که به سلامت و درخشندگی پوست کمک می‌کنند با زندگی سالم در این مقاله همراه باشید.

تاثیر عادات غذایی بر سلامت پوست

جالب است بدانید که سلامت پوست ما رابطه مستقیمی با آنچه می‌خوریم دارد. در صورت پیروی از رژیم غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده، قندها و کربوهیدرات‌های ساده پوست دچار آسیب می‌شود.

در صورت عدم استفاده از میوه و سبزیجات تازه به مقدار کافی، پوست دچار پیری زودرس، آکنه و جای جوش و حتی خشکی پوست می‌شود. بعلاوه با مصرف نکردن میوه و سبزیجات کافی، ممکن است جذب مواد مغذی مانند روی، آهن، مس و ویتامین‌های A و D (که برای سلامت پوست مفید هستند) را از دست بدهید.

بخش اول این پست را بخوانید: دوست دارید پوست شفاف داشته باشید؟!

در ادامه چند نوع میوه مقوی که باعث درخشندگی و سلامت پوست می‌شود را معرفی خواهیم کرد.

میوه‌هایی که برای درخشندگی و شفافیت پوست مفیدند

پوست شفاف با میوه
پوستی شفاف و سالم با خوردن میوه

1- لیمو

لیمو به دلیل دارا بودن مقدار زیادی ویتامین C (یک آنتی اکسیدان قوی که سموم را از بدن دفع کرده و از پوست در برابر آسیب نوری و هیپرپیگمانتاسیون محافظت می‌کند)، خاصیت سفید کنندگی طبیعی دارد. بنابراین، اگر جای جوش یا لک دارید، برای داشتن پوستی درخشان لیمو را در رژیم غذایی‌تان قرار دهید.

2- آووکادو

آووکادو، این میوه خوشمزه و مقوی سرشار از چربی‌های سالم، فیبر غذایی و ویتامین‌های E، A، C، K، B6، نیاسین، فولات و اسید پانتوتنیک می‌باشد.

این میوه مقوی به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی باعث کاهش آسیب اکسیداتیو و جلوگیری از آسیب DNA می‌شود. با مصرف آووکادو می‌توانید از پیری زودرس جلوگیری کنید، زیرا آووکادو سرشار از لوتئین و زآگزانتین می‌باشد که از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند. چربی‌های سالم موجود در آووکادو باعث حفظ خاصیت ارتجاعی پوست، کاهش التهاب و تسریع بهبود زخم می‌شوند.

3- پرتغال

پرتغال نیز مانند لیمو سرشار از ویتامین C است که نقش آنتی اکسیدان را برعهده دارد. پرتقال از آسیب اکسیداتیو، آسیب نوری و آسیب DNA جلوگیری کرده و باعث کاهش التهاب و کمک به تولید کلاژن می‌شود.

4- هندوانه

هندوانه میوه‌ای آبدار و شیرین و گزینه‌ای عالی برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه می‌باشد. هندوانه حاوی فیبر غذایی (0.4%)، آب (92%)، کربوهیدرات (7.55%)، قند (0.4%)، ویتامین C، A، B1 و B6، کاروتنوئیدها، فلاونوئیدها و لیکوپن می‌باشد.

این میوه عاری از هرگونه چربی و کلسترول است. لیکوپن موجود در هندوانه به از بین بردن رادیکال‌های آزاد اکسیژن کمک کرده و از آسیب پوست جلوگیری می‌کند.

5- خیار

خیار نیز از جمله میوه‌های پرآب است. این میوه خوش طعم علاوه بر دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی، خاصیت خنک کنندگی نیز دارد. بعلاوه، خیار بدون پوست سرشار از ویتامین K و C و فیبر غذایی می‌باشد. از این رو طبق نظریه دانشمندان خیار می‌تواند به کاهش چین و چروک پوست کمک کند.

6- انبه

انبه حاوی مقدار زیادی ویتامین‌ A، E، C و K، فلاونوئیدها، پلی فنولیک‌ها، بتاکاروتن و زانتوفیل‌ها می‌باشد، به همین دلیل از پوست در برابر آسیب DNA و التهاب محافظت می‌کند. بعلاوه انبه سرشار از قند و فیبر رژیمی است که یبوست را درمان می‌کند.

7- انار

انار میوه‌ای خوشمزه و سرشار از ویتامین‌های C، K و فولات و مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، فسفر و پتاسیم می‌باشد. بعلاوه، انار سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی (اسید الاژیک) است که از پوست در برابر آسیب‌های UV-A و UV-B محافظت می‌کنند. علاوه بر این، دانشمندان به این نتایج دست یافتند که انار می‌تواند به بازسازی درم و اپیدرم کمک کند.

پوست شفاف با توت فرنگی
پوستی شفاف و سالم

8- موز

موز حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی، ویتامین‌های A، C، K، E و فولات و مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، فسفر و منیزیم می‌باشد. این میوه مقوی و خوش طعم یک مرطوب کننده طبیعی عالی برای پوست است و خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی نیز دارد.

9- سیب

سیب سرشار از ویتامین‌های A و C، فیبر غذایی، پتاسیم، کلسیم و منیزیم و همچنین خواص آنتی اکسیدانی می‌باشد که باعث از بین بردن رادیکال‌های مضر اکسیژن آزاد می‌شود. پوست سیب نیز سرشار از آنتی اکسیدان است.

10- توت فرنگی

اگر پوستی دارید که مستعد جوش است، یک خبر خوب برای شما داریم، می‌توانید با خوردن یا استفاده موضعی از توت فرنگی روی پوستتان این مشکل را حل کنید. توت فرنگی سرشار از ویتامین C و آلفا هیدروکسی اسید (که با نام اسید سالیسیلیک نیز شناخته می‌شود) می‌باشد.

اسید سالیسیلیک به دلیل نفوذ در منافذ پوست و خاصیت تمیز کنندگی منافذ معمولا در کرم‌های درمان آکنه مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعلاوه، توت فرنگی حاوی اسید الاژیک است، این اسید از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کرده و از تخریب کلاژن و ایجاد چین و چروک پیشگیری می‌کند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا