پزشکی و سلامت

مصرف مکمل های کلسیمی موجب بیماری قلبی می شود؟

یکی از مشهورترین مکمل‌های ویتامینی دنیا براساس جدیدترین تحقیقات برای سلامت بدن خطری ایجاد نمی‌کند.

به گزارش شفا آنلاين،پژوهشگران دانشگاه Brigham در شهر بوستون ایالات متحده به تازگی دریافته‌اند مصرف برخی از مکمل‌ها سبب افزایش خطرات بیماری‌های قلبی‌عروقی در بانوان نمی‌گردد.

گفتنی است، براساس جدیدترین تحقیقات به تازگی نگرانی‌هایی در خصوص مصرف مکمل‌های کلسیم و بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی بین بانوان مطرح شده بود که این پژوهش نادرستی این فرضیه را اثبات نمود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، پژوهشگران برای به دست آوردن این نتیجه آزمایش‌هایی را بر روی بیش از 74 هزاران داوطلب که از مکمل‌های کلسیمی استفاده می‌کرده‌اند، انجام داده‌اند.

براساس آمارها میلیون‌ها تن از زنان در سراسر دنیا از مکمل‌های کلسیمی به ویژه در دوران میانسالی برای افزایش استحکام استخوان‌ها و جلوگیری از خطر شکستگی استفاده می‌کنند.

پزشکان در عین حال به بانوان توصیه می‌کنند به جای استفاده از مکمل‌های دارویی از مواد غذایی حاوی کلسیم همانند محصولات لبنی استفاده نمایند تا بدون داشتن هیچ عوارض جانبی به حفظ سلامت استخوان‌های خود کمک کنند.

براساس تحقیقات به جز محصولات لبنی موادی مانند پنیر و ماست، سبزیجات برگ‌دار، ماهی سالمون و ماهی آزاد و همین طور انواع دانه‌های غلات حاوی کلسیم می‌باشند و برای حفظ سلامت بدن باید مصرف آنها را در رژیم غذایی روزانه قرار داد.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا