پزشکی و سلامت

این داروهای مرگبار را از داروخانه نخرید!

هشدار سلامتی؛

 

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهند برخی داروها که پزشکان تجویز می کنند می توانند مضرات زیادی برای سلامتی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، قفسه داروخانه ها پر از دارو های مکملی است که ادعا می شود قادرند از ابتلا به بیماری خاصی جلوگیری کنند، انرژی شما را افزایش دهد، سوخت و ساز بدن را تنظیم کند یا حتی رنگ پوست شما را روشن می کند. با این حال خوب یا بد، دست کم انتظار داریم این دارو ها برای ما ضرر نداشته باشد.

 

متاسفانه تحقیقات جدید FDA نشان می دهد بر خلاف انتظار ما، مصرف بسیاری از این دسته دارو ها از قبییل ویاگرا و پروزاک بایست منع شود.

 

از آنجا که سازمان های غذا و دارو در امریکا نظارت کمی بر شرکت های سازنده ی این دارو ها دارند، چنین دارو هایی به راحتی و بدون اثبات ایمنی آنها وارد بازار های جهانی شده اند.

 

در ادامه راهکار هایی  را ارائه می کنیم که توجه به آنها پیش از خرید دارو های مکمل میتواند شما را از انتخاب اشتباه و افتادن در منجلاب استفاده از دارو های مضر نجات دهد.

 

1- از انواع قرص ها آگاه باشید

یعنی شما باید بدانید که ورزش، کاهش وزن، دقیقا به چه چیزی نیاز دارد. در تحقیقات اخیر، محققان دارو های مرتبط با این سه فعالیت را مورد تحلیل و بررسی قرار داده اند. در نتایج این تحقیقات مشخص شد اغلب دارو های ارائه شده برای این سه فعالیت یک داروی شبه آمفتامینی به نام سیبوترامین دارند که این ماده، توسط FDA در امریکا، اروپا و آسیا ممنوع اعلام شده است.

 

2- انتخاب مرکز خرید

در تمامی کشور ها، داروخانه های تحت نظارت سازمان بهداشت آن کشور ایمن ترین راه برای تهیه دارو است. دارو های ممنوعه، تقلبی، فاسد و زیان آور معمولا در مراکزی غیر از دارو خانه ها نظیر فروشگاه های غیر مجاز، دست فروش های خیابانی، باشگاه های ورزشی، مهمانی های دوستانه و … عرضه می شوند.

 

3- بیش از حد اقتصادی فکر نکنید

تحقیقات انجام شده در دانشگاه مینسوتا نشان می دهد در میان 6 محصول دارویی گیاهی که قیمت آنها از دارو های شیمیایی بیشتر بوده است، تاثیر گذاری بیشتری داشته اند. این در حالی است که برخی شرکت ها برای صرفه جویی در هزینه ها و یا با قصد سو، مواد شیمیایی را جایگزین گیاهان دارویی می کنند.

 

4- به برچسب یا فرم USP توجه کنید

USP برچسب یا برگه ایست که همراه با بسته ی دارو ارائه می شود و در آن مواد سازنده، عملکرد و عوارض جانبی دارو ذکر شده است.

 

5- از سایت های معتبر کمک بگیرید

شما میتوانید با مراجعه به سایت های معتبر نظیر سایت سازمان جهانی غذا و دارو، از استاندارد های داروی مورد نظر خود آگاه شوید و همچنین میتوانید با استفاده از اطلاعات این سایت ها داروی مکمل مناسب را برای خود برگزینید.

 

6- با پزشک و کارشناس مشورت کنید

بهترین راهنمای شما برای خرید داروی مکمل پزشک است. پزشک با استفاده از نتایج آزمایشات شما میتواند بهترین داروی مکمل را به شما معرفی نماید. مشورت با پزشک باعث میشود شما دقیقا عناصری را دریافت کنید که بدنتان به آنها نیاز دارد.

 

7- این شرکت ها معتبر نیستند!

کاوا – KAVA : آسیب کبد مصرف کننده  را به همراه دارد.

بیتر اورانژ – Bitter Orange : ترکیبات کافئین دار آن باعث بروز سکته قلبی و مغزی در افراد سالم می شود.

Contaminated L-tryptophan : بروز واکنش های عصبی در مصرف کننده را به دنبال دارد.

کرومیوم – Chromium : ابتلا به کم خونی و بیماری های کلیوی را به همراه دارد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا