آرایش و زیبایی

5 راه کار برای درمان خشکی پوست در فصل بهار

مراقبت از پوست خشک در فصل بهار | به دلیل کمبود رطوبت در فصل زمستان، پوست دچار خشکی و کم آبی می‌شود، اما خوشبختانه فصل بهار رسیده و دیگر خبری از خشکی هوای زمستان نیست. در این مقاله به معرفی روتین مراقبت از پوست خشک در فصل بهار پرداخته‌ایم.

مراحل مراقبت از پوست خشک در فصل بهار

1- از شوینده ملایم مخصوص پوستتان استفاده کنید

وقتی پای روتین مراقبت از پوست خشک در فصل بهار به میان می‌آید، یکی از مهم‌ترین موارد استفاده از شوینده ملایم مخصوص صورت است. اگر پوست خشکی دارید بهتر است به جای استفاده از شوینده‌های صابونی و کف‌دار، از میسلارواترهای ملایم استفاده کنید. استفاده از میسلارواتر برای پاک کردن چربی اضافه پوست، آرایش و کثیفی‌های روی پوست بهترین گزینه است. یک نکته خیلی عالی در مورد میسلارواتر این است که دیگر پس از استفاده نیازی به آبکشی نیست. تنها کافی‌ست یک پد آرایشی را آغشته به میسلارواتر کنید و آن را روی پوست صورتتان بکشید.

درمان خشکی پوست در فصل بهار
درمان خشکی پوست در فصل بهار

2- به جای دوش گرفتن با آب داغ، با آب ولرم دوش بگیرید

خب قطعا گرفتن دوش آب‌گرم بعد از یک روز طولانی و خسته کننده می‌تواند سرحالمان کند، اما خب آب گرم برای پوست خشک بسیار مضر است. آب داغ باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست می‌شود، به همین دلیل بهتر است به جای استفاده از آب داغ از آب ولرم برای دوش گرفتن استفاده کنید. بعد از اینکه از حمام بیرون آمدید از یک لوسیون برای مرطوب کردن پوست خشک‌تان استفاده کنید.

جلوگیری از خشکی پوست در زمستان

3- صبح و شب از مرطوب کننده پوست استفاده کنید

اگر پوست خشکی دارید، در هر فصل از سال باید حتما از مرطوب کننده استفاده کنید. از یک مرطوب کننده برپایه آب استفاده کنید.

برخی عوامل خارجی همچون آلودگی و اشعه ماوراء بنفش می‌توانند باعث آسیب به سد رطوبتی پوست شده و باعث افزایش خشکی و کدر شدن پوست شوند.

پوستتان خیلی خشک است؟ سد رطوبتی پوستتان بسیار شکننده است و در برابر آسیب‌های محیطی مانند آلودگی و اشعه ماوراء بنفش بسیار آسیب‌پذیر می‌باشد. به همین دلیل پوست دارای رطوبت کمی است و بسیار سفت و کدر به نظر می‌رسد.

به منظور کاهش آسیب‌های ناشی از اشعه نور خورشید، صبح‌ها بعد از استفاده از مرطوب کننده، از ضدآفتاب استفاده کنید. حتی در روزهای ابری و بارانی نیز از ضدآفتاب استفاده کنید چراکه در نبود نور خورشید نیز پوست در معرض خطر اشعه ماورابنفش می‌باشد.

مراقبت از پوست خشک در فصل بهار
مراقبت از پوست خشک در فصل بهار

4- از ماسک لایه‌بردار یا اسکراب استفاده کنید

به دلیل خشکی و کمبود رطوبت هوا پوستتان در فصل زمستان کدر شده؟ 2 تا 3 بار در هفته از اسکراب یا لایه‌بردار ملایم استفاده کنید.

5- از رژیم غذایی سالم پیروی کنید

رژیم غذایی نقش مهمی در جلوگیری از خشکی پوست ایفا می‌کند. آب زیاد بنوشید. غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مانند دانه سویا، دانه کتان، ماهی، آجیل و دیگر دانه‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید. در رژیم غذایی‌تان از هویج، زردآلو و فلفل دلمه‌ای زرد استفاده کنید، موارد ذکر شده سرشار از ویتامین A می‌باشند و یکی از علل خشکی پوست کمبود ویتامین A است.

پوست و مو هردو به مقدار زیادی ویتامین B7 نیاز دارند که با عنوان بیوتین نیز نامیده می‌شود. تخم مرغ، ماهی، جو دوسر، اسفناج، لبنیات، موز و گردو سرشار از بیوتین هستند. ویتامین E که در آجیل، مغزها و دانه‌ها به وفور یافت می‌شود، از لایه چربی پوست حمایت کرده و باعث بهبود آبرسانی پوست می‌شود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا