فرهنگ و هنرگزارش

زندگی از پس لنز جدید کرونا

زندگی از پس لنز جدید کرونا

دانیل سنت لوران، عکاس  نیویورکی می‌گوید: «در زمان شیوع کرونا ما همه چهره‌های شجاع خود را پشت ماسک می‌پوشانیم، گاهی فرومی‌ریزیم، گاهی خوبیم،گاهی غمگین. ما زندگی را از طریق لنز جدید کرونا می‌بینیم. ».

سنت لوران که اخیراً به همراه همسر و دو فرزندش به نیوجرسی نقل‌مکان کرده است، می‌گوید که در آغاز کرونا از تأثیر طولانی‌مدت انزوای اجتماعی بر بچه‌ها نگران بوده است.

وی گفت: من از پنجره بیرون را نگاه کردم و دیدم پسر همسایه‌ام مدت طولانی است که بی‌صدا از پنجره بیرون را تماشا می‌کند،دوبه نظر غم‌انگیز و تنها بود.باگذشت هفته‌ها قرنطینه، بچه‌ها بازی کردن خود را متوقف کردند و با شدت گرفتن بیماری همه‌گیر روبرو شدند.

این عکاس ادامه داد: بعد از شیوع کرونا مرزهای ما مشخص‌تر شد و ابعاد جهان ما كاهش یافت. روزبه‌روز با شیوع بیشتر بیماری،جهات بینی ما نیز تغییر کرد.

برای پردازش وضعیت جدید دوری و انزوای اجتماعی، سنت لوران شروع به مستندسازی خانواده‌های محله خود کرد. او از بیرون خانه‌ها عکس‌های خانوادگی گرفت: «من می‌خواهم این پرتره‌ها نشان دهند که خانواده‌ها در این نزدیکی اجباری در حال تجربه، زیبایی همدلی، حس تنش و جدایی از جامعه هستند.»

عکس‌های این پروژه بی‌نظیر است. صفحه شیشه‌ای خانه‌ها که عکاس و سوژه‌هایش را جدا می‌کند، مانع از این حس نزدیکی نمی‌شود که پرتره‌ها بسیار صمیمی و درعین حال آسیب‌پذیر هستند.

سنت لوران می‌گوید: بعضی‌اوقات من مدت‌ها منتظر می‌ماندم تا سوژه پرتره خود را به پشت پنجره برساند و بتوانم بچه‌ها را ببینم و والدینی که سعی می‌کنند کودکان را شاد نگه دارند.

الهام شهیدان، گروه مترجمین زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا