دسته بندی نشده

درمان‌های توانبخشی نیازمند سن خاصی نیست

معاون پژوهشی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: درمان‌های توانبخشی نیازمند یک محدوده سنی خاص نیست و برای تمامی افراد که دارای مشکلات جسمی باشند در هر سنی نیاز است. به گزارش وبدا، ابراهیم صادقی اظهار داشت: دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یکی از ۱۴ دانشکده توانبخشی در سطح کشور است که از هفت رشته توانبخشی، ۵ رشته دراین دانشکده تدریس می شود.
وی با اشاره به اینکه دانشکده توانبخشی اصفهان رتبه برتر علمی پژوهشی از نظر چاپ تعداد مقالات علمی دارد و افزود: از نظر چاپ تعداد مقالات درژورنال های خارجی بسیار بالا است و همکاری خوبی با مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی خارج از کشور داریم.
صادقی با اشاره به اینکه به طور متوسط سالانه بین ۱۰۰تا ۱۲۰ پذیر دانشجو در رشته های مختلف توانبخشی داریم، گفت: به طور تقریبی بین ۲۰ تا ۳۵ دانشجو سالانه در مقطع کارشناسی ارشد و ۲ دانشجو در مقطع دکتری و بین ۷۰ تا ۸۰ دانشجو در مقطع کارشناسی پذیرش می شوند.

درمان‌های توانبخشی کیفیت زندگی را بالا میبرد

وی با بیان اینکه رشته توانبخشی امروز به خوبی در بین دانشجویان و حتی مردم جا افتاده است، ادامه داد: درمان‌های توانبخشی کیفیت زندگی را بالا می‌برد یعنی عرض و عمق زندگی را بالا می برد.
وی با بیان اینکه بسیاری از دردهای فیزیکی که مردم از سر ناآگاهی دارو مصرف می کنند تنها در حد یک مسکن موقتی خوب می شوند، گفت: این افراد اگر از درمان‌های توانبخشی استفاده میکنند اگر چه مدت زمان طولانی راباید طی می کردند تا بهبود پیدا کنند اما به طور کامل درمان می شدند.
معاون پژوهشی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:درصورتی که بیماران در زمان طلایی درمان های توانبخشی دریافت کنند به طور قطع جواب خواهند گرفت.
وی از وجود ۵ گروه آموزشی در دانشکده توانبخشی از جمله ارتوپدی فنی، فیزیو تراپی،‌ کاردرمانی ، گفتار درمانی و شنوایی شناسی خبر داد و افزود: در دانشکده توانبخشی سه مرکز تحقیقاتی اختلالات اسکلتی عضلانی، مرکز تحقیقات اختلالات ارتباطی روان و گفتار و مرکز تحقیقات شکاف لب و کام داریم.
صادقی با بیان اینکه سالانه ۲۰ تا ۲۵ طرح تحقیقاتی و بین ۳۵ تا ۴۰ پایان نامه در این سه مرکز تحقیقاتی تصویب می شود، گفت: حدود ۲۵ تا ۳۰ عدد مقاله در ژورنال های خارجی چاپ و حدود ۴۰ مورد مقاله علمی و پژوهشی فارسی به چاپ می رسد.
وی چشم انداز دانشکده را انجام مداخلات زودهنگام برای انواع بیماران و انجام درمان در زمان طلایی و ایجاد بهبود کیفی زندگی به بیماران اعلام کرد و گفت: محور کارهای تحقیقاتی ما مداخلات زودهنگام در ضایعات مختلف است .
معاون پژوهشی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: درمان های توانبخشی برای افرادی که مشکلات نورولوژی دارند مثل مشکلات عصبی یا سکته های مغزی، بیماران مبتلا به شکاف لب و کام، اختلالات ارتباطی و گفتاری و اختلالات رشد و تکامل است.
وی بیان داشت: لازم است که در سیاستگذاری های کلان سلامت توجه ویژه ای به متخصصان توانبخشی شود زیرا که به عنوان یکی از روش های پیشگیری بسیار می تواند مثمرثمر باشد.
صادقی افزود:امروز خروجی دانشکده های توانبخشی در سطح کشور بالا بوده است و زمینه اشتغال برای این افراد در رشته های خود بسیار زیاد است و به حدی رسیدیم که دیگر نیاز به ترتبیت دانشجوی جدید نداریم .

مجله اینترنتی زندگی سالم

لادن سلطانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا