پزشکی و سلامت

5غذاي طبيعي براي تأمين کلسيم بدن

خبرگزاري آريا- کلسيم يکي از مواد معدني ضروري براي تقويت استخوان‌ها، دندان‌ها و افزايش ميزان قليايي بودن بدن است. همچنين به انقباض و انبساط صحيح و بيشتر ماهيچه‌هاي قلب کمک مي‌کند. مانند تمامي مواد معدني کلسيم هم به‌تنهايي کارساز نيست بلکه اثر آن در کنار ديگر مواد غذايي مانند منيزيم و ويتامين D مشخص مي‌شود. به همين دليل بهترين روش براي حفظ سلامتي افزايش کلسيم بدن از طريق تمامي غذاهايي است که قدرت جذب بالايي داشته باشند.
به گزارش خبرگزاري آريا،  Natural news در گزارش اخير خود به معرفي غذاهايي پرداخته که به‌طور طبيعي منبع مناسبي براي تأمين کلسيم بدن هستند
جلبک دريايي: چون در اقيانوس رشد مي‌کند و تحت تأثير فرسايش خاک نيست مواد مغذي آن براي قرن‌ها باقي مي‌ماند و هميشه سرشار از کلسيم است. کتانج، کونبو و واکامه از انواع جلبک‌هاي دريايي خوراکي هستند. 100 گرم از هرکدام شامل 157 تا 170 گرم کلسيم و ديگر مواد غذايي ضروري اس
تخم شربتي: بيشتر به دليل داشتن پروتئين و فيبر زياد شناخته‌شده است اما حاوي کلسيم بسيار زيادي نيز است. تنها 1 اونس از اين دانه‌ها داراي 179 ميلي‌گرم کلسيم است که 17 درصد از ميزان توصيه‌شده در روز براي بدن را تأمين مي‌کند.
دانه کنجد: اين دانه معطر و لذيذ به يکي از قديمي‌ترين محصولات دانه روغني روي زمين تعلق دارد و يک قاشق غذاخوري از آن 88 ميلي‌گرم کلسيم بدن را تأمين مي‌کند. کنجد هم مانند تخم شربتي کاربردهاي مختلف دارد و مي‌توانيد روي سالاد يا غذاهاي پخته‌شده بپاشيد.
شير خام: 8 اونس شير پاستوريزه يا هموژنيزه نشده يعني شيري که مستقيم از گاو دوشيده شده باشد 300 گرم کلسيم بدن را تأمين مي‌کند. همچنين حاوي مواد معدني نظير فيبر و منيزيم است که به ميزان جذب کلسيم کمک مي‌کند.
سبزي‌هاي برگ‌دار: به دليل فرسايش خاک، بيشتر سبزي‌ها ديگر مانند گذشته خاصيت غذايي خود را حفظ نمي‌کنند اما خوشبختانه بعضي از آن‌ها مانند کلم، بروکلي و اسفناج به ترتيب در رده اول، دوم و سوم حفظ مواد غذايي خود هستند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا