فرهنگ و هنر

جدید ترین تلاش آقای شوخی

مهران مدیریمهران مدیری از همان روزی که چای قند پهلوی تلویزیون را با قهوه شبکه نمایش خانگی عوض کرد، روزهای سخت بسیاری را گذرانده است.

ماه عسل سلطان ساعت خوش و تلویزیون تمام شده بود و آنتن پخش به مدیری نرسید تا آقای طنز تصمیم‌اش را بگیرد. سال89 که تمام شد «قهوه تلخ» حسابی گل کرد اما سال بعد بدقولی‌های بی‌سابقه در اهدای جوایز به برندگان یک مسابقه که برای مخاطبان تدارک دیده شده بود، از یک‌سو و ساخته‌نشدن فصل‌های پایانی سریال از سوی دیگر باعث شد تا هم رابطه مدیری با تهیه‌کنندگانش به هم بخورد و هم با هوادارانی که فقط به خاطر او و «مرگ من» زدن‌های او یک قسمت از سریالش را هم کپی نکردند مدیری می‌خواست تجربه بی شیر و شکر قهوه تلخ را فراموش کند و به همین دلیل «ویلای من» را ساخت.

ویلای من در برابر قهوه تلخ و آمار فروش آن یک شکست بی‌حرف و حدیث بود. البته مدیری در آن روزها هم سراغ سینما رفت و هم دیگر سریال‌های شبکه نمایش خانگی اما واقعیت این است که با هیچ‌کدام از این تجربه‌ها نتوانست طب یخ‌زده هواداران خود را به‌دست آورد. مصداق این ادعا هم اینکه طرفداران آقای شوخی حتی در سایت‌ها و وبلاگ‌های هواداران‌شان هم مدام انتظار برای پایان‌دادن به افول مدیری را متذکر می‌شوند. آنها هنوز برای اثبات ممتاز بودن مهران‌خان از ساعت‌خوش، نقطه‌چین، پاورچین، شب‌های برره، مرد هزار چهره و با اندکی اغماض از روزهای خوب آغازین قهوه تلخ نام می‌برند. و انگار در توافقی نانوشته، ویلای من و حواشی پایانی قهوه تلخ و حتی مجموعه بی‌سامان گنج مظفر را چندان جدی نمی‌گیرند. شاید رمزگشایی جدیدترین ساخته مهران مدیری که حالا بیلبوردهایش شهر را قرق کرده‌اند با روزهای نه‌چندان خوب مدیری در 2سال گذشته میسر شود.

«شوخی کردم» شاید جدی‌ترین و البته آخرین قدرت‌نمایی مدیری در عرصه طنز و البته بدون تلویزیون باشد. اگر بخواهیم تعارف را کنار بگذاریم باید بگوییم که اگر مدیری بعد از چند تجربه نه‌چندان موفق نتواند دوباره ستاره‌اش را برق بیندازد و خوش بدرخشد دیگر نمی‌تواند با کورسوی امید به هوادارانی که این روزها شاید به اندازه او نگران هستند، به میخکوب‌کردن ایرانی‌ها با ساخته‌هایش دل ببندد. نیاز به گفتن نیست که مدیری زیرک‌تر از این حرف‌هاست و البته خلاق بودن در ذات اوست؛ به همین دلیل و به خاطر همین حساب و کتاب‌های ذهنی است که شوخی کردم مدیری پر است از بازیگرانی که در سال‌های موفقیت او کم‌کم از تیمش فاصله گرفتند. مدیری حالا به سراغ آنها رفته تا در کار جدیدش کلکسیونی از بازیگران تمام مجموعه‌های موفقش را در کنار خود داشته باشد؛ از جوادرضویان تا رادش و شفیعی‌جم همه و همه آمده‌اند تا مهران مدیری دوباره به غول خنده و پولسازی بدل شود. مدیری با فصل اول شوخی کردم که تا چند روز دیگر وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود، جدی جدی تکلیفش را با خیلی چیزها مشخص خواهد کرد.

منبع:خبر فارسی

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا