گفتگوی حوزه سلامت

از تزریق ژل در آرایشگاه‌ها خودداری کنید، برخی ژل‌های چینی نامرغوب هستند (به‌همراه ویدئو گفتگو)

تکنیک‌های نوین و آسانِ زیبایی و جوانسازی، مشتریان فراوانی دارد. در واقع این استقبال ها از طرفی باعث ورود افراد سود جو و غیرحرفه‌ای به این عرصه شده و از سوی دیگر، گویی پیر و جوان و زن و مرد را در رقابتی تنگاتنگ قرار داده است. حال اینکه استفاده از هریک از این متدها  نیازمند داشتن تخصص برای خدمت دهنده و آگاهی برای دریافت کننده است. به عنوان مثال تزریق ژل که بازار داغی هم دارد، چنانچه برمبنای علمی و اصولی استفاده نشود گاهی حتی تبعات خطرناکی را به همراه خواهد داشت.

دکتر علی نجفی دراین باره توضیح می دهد: ژل پروتینی است به نام هیالورونیک اسید که هم جنبه درمانی دارد و هم جنبه زیبایی که امروزه بیشتر جنبه زیبایش مورد استفاده است. ما به طور طبیعی دراثر افزایش سن دچار کاهش کلاژن سازی در پوست می‌شویم و صورتمان دچار ریختگی یا همان افتادگی می‌شود که یکی از بهترین راه‌هایی که می شود این عارضه را جبران کرد تزریق ژل است.

او ادامه می دهد: افرادی که دچار رژیم‌های سخت هستند افرادی که ورزش های سنگین انجام می دهند یا بیماری‌های خیلی طولانی داشته اند کاهش کلاژن درآن ها بسیار چشمگیر است و ما تزریق ژل را به این افراد پیشنهاد می‌دهیم.

این پزشک زیبایی در پاسخ به این پرسش که “چه افرادی و درچه سنی می توانند ژل دریافت کنند“، می گوید: از 18 تا 60 الی 70سالگی سن مجاز برای تزریق ژل است. درمان، حتما باید توسط پزشک انجام شود چراکه اگر ژل توسط افراد غیر پزشک و غیر حرفه ای انجام شود می تواند آسیب های غیر قابل جبران برای فرد ایجاد نماید. اگر ژل در ناحیه تزریقی وارد عروق شود چیزی به نام نکروز (بافت مردگی) ایجاد می کند و این نکروز می تواند بافت را کاملا از بین ببرد.

نجفی تاکید می کند: توصیه می‌کنیم تزریق توسط پزشک آن هم پزشکی که مسلط به این حرفه است و می داند که چیزی به نام آنزیم هیالورونیداز وجود دارد که اگر خطایی انجام داد بلافاصله ناحیه صدمه دیده را با آن آنزیم ترمیم کند، انجام شود.

هشدار در خصوص کیفیت ژل‌های تزریقی

او درباره کیفیت ژل ها نیز هشدار می‌دهد: هرگز از ژل های 10 سی سی که توسط افراد غیر پزشک تزریق می شود استفاده نکنید، زیرا این ژل‌ها هزینه کمتری دارند با کیفیت بسیار بد و نامعلوم. جدا از تزریق ژل‌های چینی خودداری شود، هزینه ژل‌های مرغوب و لیبل دار بیشتر و گران تر از 10 سی‌سی هاست.

این پزشک زیبایی یادآور می شود: هرگز در آرایشگاه‌ها و مراکز غیر معتبر ژل استفاده نشود زیرا  چینی است. حتی ژل‌هایی که لیبل وزارت بهداشت را هم دارند باید قبل از اقدام، از پزشک مربوطه درخواست کنید تا لیبل ژل را ببینید و از تاریخ و سلامت آن مطمئن شوید.

دریا وفایی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا