آرایش و زیبایی

صرف زمان زیاد در رختخواب پوست شما را خراب می کند

تاثیر خواب بر پوست | قبل از کرونا ،همه ما دوست داشتیم امکان داشت که یک روز کامل را در رختخواب بگذرانیم یا در خانه کار کنیم. با کرونا و قرنطینه و کار در خانه ، آنچه را که آرزو می کردیم بدست آوردیم. تختخواب و خانه و حتی اتاق نشیمن اکنون دفتر کار ما است و گاهی اوقات برای خانم ها میز آشپزخانه محل کار است. در این مطلب می خواهیم در خصوص تاثیر منفی خواب بر پوست صحبت کنیم.

در حالی که این دورکاری در ابتدا خوشایند است ، یک ایراد هم وجود دارد.برای کسانی که بیشتر روزهای خود را صرف کار بر روی لپ تاپ  در رختخواب می کنند، سپس شبانه بدون اینکه ملافه ها تعویض یا شسته شود به خواب می روند ، ممکن است  پوست شان دچار حساسیت و جوش بشود.

لیان مک ،متخصص پوست می گوید: بالش های کثیف ممکن است باعث ایجاد آکنه در افرادی شود که مستعد بیماری پوستی هستند. در طی چند روز ، سلول های مرده پوست ، روغن و باکتری ها می توانند روی سطح بالش جمع شوند. این سه ماده ممکن است منجر به جوش پوستی بشود.

محصولات مراقبت از مو را فراموش نکنید

“ماریسا گارشیک ،متخصص پوست و مو می گوید: ژل های مو، روغن های پوستی، نه تنها می توانند منجر به مسدود شدن منافذ پوست شوند ، بلکه به طور بالقوه باعث تحریک پوست می شوند.  

تاثیر منفی خواب بر پوست
 تاثیر خواب بر پوست

چند بار باید بالش های خود را تغییر دهید؟

قبل از کرونا ، دکتر مك می گفت كه توصیه می كند هر دو تا سه روز و هر هفته ملافه های خود را بشویید وعوض كنید. حالا  او می گوید ایده آل  شستشو در دوره کرونا هر روز یا یکروز در میان است.

وی می گوید: “با توجه به افزایش مدت زمانی که در رختخواب می گذرانیم ، من اکنون توصیه می کنم بالش را هر روز یا یک روز در میان عوض کنید. برای به حداقل رساندن آسیب پوستی  ، بالش نخی را توصیه می کنم. پارچه های تنفسی مانند پنبه انتقال روغن را به حداقل می رسانند و به کاهش آسیب پوست کمک می کنند.

دکتر گرشیک اضافه می کند که بالش های ابریشمی می تواند گزینه خوبی برای کسانی باشد که هم پوست مستعد آکنه  وهمجنین پوست حساس دارند.

وی توضیح می دهد: اغلب بالش های ابریشمی به دلیل مزایای احتمالی آنها برای مو و چین و چروک در نظر گرفته می شوند ، اما به اندازه پنبه رطوبت را جذب نمی کنندو این گزینه خوبی برای کسانی هستند که پوست حساس دارند.

بهترین روش مراقبت از پوست چیست؟

گذشته از تعویض بیشتر روبالشتی ، انجام چند تغییر در روند مراقبت از پوست نیز می تواند به رفع مشکلات پوستی ما کمک کند.

دکتر گرشیک می گوید اگر متوجه افزایش جوش ها می شوید ،احتمالاً مربوط به کثیف بودن روبالشتی ها است ، تمیز کردن دو بار در روز مهم است تا اطمینان حاصل کنید که آلودگی و تجمع چربی های پوست را در طول شب و روز از بین می برید.

وی پیشنهاد می کند: برای پاک کردن پوست از آرایش نیز بهتر است یک پاک کننده ملایم انتخاب کنید که پوست را خشک نمی کند ، مانند کرم مرطوب کننده   اگر به طور کلی پوست شما خشک است و حتی یک پاک کننده ملایم را تحمل نمی کنید ، گزینه دیگر برای پاکسازی پوست استفاده از آب  ساده است.

دکتر مك پیشنهاد می كند در شب ، محصولی با ویتامین A به پوست شسته شده خود بزنید.همچنین هنگامی که در روز ضد آفتاب برای مراقبت از پوست خود استفاده می کنید در واقع بسیار مهم است که مطمئن شوید که حداقل SPF 30 باشد

مرطوب كردن پوست بسیار مهم است ، به ویژه با کرمی با فرمول  طبیعی و ساده كه باعث مسدود شدن منافذ پوست نمی شود.

ارین لوکاس

بیشتر بخوانید : نکات آموزشی آرایشی و زیبایی در زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا