آرایش و زیبایی

7 نکته برای لاغر کردن صورت با رژیم غذایی صحیح

لاغر کردن صورت با رژیم غذایی صحیح، ورزش و …

آیا می‌خواهید از شر چاقی صورتتان خلاص شوید؟ شما تنها نیستید. امروزه همه آرزو دارند صورت لاغر و زاویه‌دار داشته باشند. از بین بردن علائم پیری و جوانسازی صورت از جمله دلایلی است که ما را تشویق به لاغر کردن صورت می‌کند.

به منظور دستیابی به صورتی جوان و زاویه‌دار و لاغر بدون وجود خطوط پنجه کلاغی، نکات زیر را دنبال کنید.

صورت چاق چیست؟

قبل از تصمیم‌گیری برای لاغر کردن صورت چاق، ابتدا باید بدانید صورت چاق چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. حجم اضافی که به دلیل رسوب چربی به صورت اضافه می‌شود و باعث پف و چاق شدن آن می‌شود، چربی صورت نامیده می‌شود.

علت چاقی صورت چیست؟

چربی معمولا هنگامی که وزن در حال افزایش است، در ناحیه صورت قرار می‌گیرد. برخی از دلایلی که می‌تواند به چربی صورت نسبت داده شود در زیر ذکر شده است:

  • سیگار کشیدن
  • رژیم غذایی ناسالم
  • کم آبی بدن
  • دلایل ژنتیکی
  • اثر هورمونی
  • آلرژی‌ها

ایجاد تغییر در شیوه زندگی آسان‌ترین اما در واقع کارآمدترین راه برای ایجاد هرگونه تغییر مثبت و قدرتمند در خودمان است، که این می‌تواند به فرد برای رسیدن به وزن مناسب و حفظ آن کمک کند. به طور کلی زمانی که بدن سالم و با وزن مناسب است صورت نیز لاغر است.

داشتن صورت لاغر

داشتن صورت لاغر

روش‌های لاغر کردن صورت

در زیر چند روش امتحان شده و آزمایش شده آورده شده که از طریق آنها می‌توانید به اهداف خود رسیده و صورت خود را لاغر کنید. به شما پیشنهاد می‌شود برای دستیابی به نتیجه مطلوب و طولانی مدت، تمام راه‌کارهای ذکر شده در زیر را به کار گیرید.

نکته 1. تمرینات صورت را انجام دهید

اگر قصد لاغر کردن صورت خود را دارید، باید تمام تمرینات صورت را انجام دهید. تمرین برای عضلات محکم، تنگ و سالم صورت، به افراد در دستیابی به صورت لاغر کمک می‌کند.

شما می‌توانید تمرینات صورت ذکر شده در زیر را برای داشتن صورت لاغرتر انجام دهید.

  • لیفت چانه: به سقف نگاه کنید و چشم‌ها را بالا نگه دارید. پس از آن لب‌هایتان را غنچه کنید، گویی قصد بوسیدن دارید، تا حدی که احساس کنید عضلات صورت و فک شما در حال کشیده شدن هستند. این تمرین را ده بار در روز تکرار کنید. و مدت زمان آن نباید کمتر از ده ثانیه باشد.
  • آزاد کردن فک: همانطور که لب‌ها را بسته نگه داشته‌اید، دهان خود را تکان دهید، گویی درحال جویدن هستید. نفس عمیق بکشید. پس از آن دهان خود را باز کرده و زبان خود را به سقف دهان بچسبانید، دوباره نفس عمیق بکشید. این حرکت را حداقل 10 بار در روز تکرار کنید.
  • کشیدن لب‌ها: راحت بنشینید. فک پایین خود را کمی جلو بیاورید. حداقل 10 ثانیه در این حالت بمانید و این کار را حداقل 10 بار در روز تکرار کنید.

نکته 2. تمرینات هوازی انجام دهید

آن دسته از فعالیت‌های بدنی که ضربان قلب ما را افزایش می‌دهند، به عنوان تمرینات هوازی شناخته می‌شوند. که عبارتند از دویدن، دوچرخه سواری، شنا، پیاده‌روی و غیره. چنین فعالیتهایی، با هدف قرار دادن چربی‌های موجود در کل بدن، از جمله صورت، باعث کاهش وزن بدن می‌شود. طبق مطالعات متعدد انجام شده بر روی گروه‌های مختلف افراد ثابت شده که این تمرینات بسیار مفید هستند.

در بین تمام تمرینات هوازی، دویدن کارآمدترین و آسان‌ترین‌شان است. می‌توانید به سادگی با یک جفت کفش راحت شروع کنید. 300 دقیقه دویدن در هفته برای حفظ تناسب اندام کافی است.

نکته 3. از خنده درمانی استفاده کنید

هنگام خندیدن حدود 30 عضله صورت درگیر می‌شوند. چه چیزی بهتر از زاویه‌دار کردن صورت تنها با چند لحظه خندیدن! برخی حرکات در ماهیچه‌های صورت که هنگام خندیدن ایجاد می‌شوند به دفع چربی اضافی کمک می‌کنند. هر مرتبه که می‌خندید به هدف خود برای داشتن صورتی لاغر نزدیک‌تر می‌شوید.

همچنین بخوانید : راه‌های زاویه‌دار کردن فک و صورت

نکته 4. برنانه خواب منظم داشته باشید.

هرزمان برنامه خوابمان به هم می‌ریزد، احساس خستگی می‌کنیم. هر فرد باید حداقل 8 ساعت در شب بخوابد.

مطالعات ثابت می‌کنند که کمبود خواب منجر به افزایش سطح کورتیزول در بدن می‌شود. کورتیزول یک هورمون استرس است که افزایش سطح آن همراه با سایر عوارض جانبی باعث افزایش وزن می‌شود، اشتها را افزایش داده و متابولیسم را نیز کند می‌کند.

به غیر از کورتیزول، کمبود خواب باعث کاهش سطح هورمون لپتین نیز می‌شود. این هورمون منجر به احساس سیری می‌شود که فقدان آن باعث پرخوری و در نتیجه افزایش وزن می‌شود.

وقتی چربی در کل بدن اضافه می‌شود، صورت نیز چاق می‌شود. بنابراین، این قانون طلایی را به خاطر بسپارید- هرگز برنامه خوابیدن خود را بر هم نزنید.

داشتن صورت لاغر با رژیم غذایی

داشتن صورت لاغر با رژیم غذایی

نکته 5. هیدراته بمانید

نوشیدن مقدار کافی آب برای تناسب اندام و سلامت بدن بسیار مهم است. نوشیدن آب به کاهش وزن و رسیدن به اهداف لاغری صورت و بدن کمک می‌کند.

به دلایل ذکر شده در زیر پزشکان هیدراته ماندن برای رفع چاقی صورت را به شدت توصیه می‌کنند:

  • احتباس مایعات را کاهش می‌دهد که در نهایت از پف و ورم صورت جلوگیری می‌کند.
  • متابولیسم را افزایش داده و منجر به کاهش سریع وزن می‌شود.
  • با افزایش احساس سیری، اشتها را کاهش می‌دهد.
  • نوشیدن آب قبل از غذا منجر به دریافت کالری کمتر می‌شود.
  • به لیپولیز- تجزیه چربی‌ها- کمک می‌کند.
  • سموم بدن را از بین می‌برد و بافت و ظاهر پوست و مو را بهبود می‌بخشد.

نکته 6. مصرف نمک، شکر، برنج را محدود کنید.

اگر کمی مراعات کنید، می‌توانید به صورت لاغری که همیشه آرزویش را داشتید دست پیدا کنید.

محدود کردن مصرف نمک، شکر و برنج می‌تواند تفاوت بزرگی در بدن و صورت شما ایجاد کند. نه اینکه کلا از مصرف این خوراکیها اجتناب کنید، بلکه باید در مصرفشان کمی محتاط‌تر باشید.

با محدود کردن مصرف این 3 مواد، میزان کالری مصرفی کاهش می‌یابد.

نکته 7. رژیم غذایی سالم داشته باشید

خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی و عدم مصرف هله هوله، نتایج مثبت زیادی را برای بدن به همراه دارد، از جمله کاهش چربی‌های ناخواسته صورت. فرد باید تا حد ممکن از مصرف غذاهای فرآوری شده و کربوهیدراتهای تصفیه شده پرهیز کند، چراکه آنها حاوی مقدار زیادی کالری و مقدار بسیار کمی مواد مغذی مفید هستند. خوردن غذای تازه و غنی از مواد مغذی بدن شما را بدون افزایش چربی سالم نگه می‌دارد.

رژیم غذایی سالم همراه با تمرین مناسب و ورزش صورت ممکن است برای شما معجزه کند.

دسترسی به منبع : Slimming the face

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا