بانوان

این موادغذایی برای مادران شیرده مجاز نیست؟

مواد غذایی غیرمجاز برای مادران شیرده | هیچ غذایی نباید بی‌دلیل از رژیم غذایی مادر شیرده حذف شود و برعکس مادر نباید در تغذیه خود افراط کند تا بدین وسیله از چربی‌های ذخیره شده دوران بارداری استفاده کرده و زود‌تر به وزن طبیعی بازگردد.

پروین میرمیران متخصص زنان و زایمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:

دم کرده‌های گیاهی از دسته موادغذایی هستند که برای مادران شیرده مجاز نمی‌باشند.

گاهی دم‌کرده‌های گیاهی مثل چای نعناع و گل گاوزبان موجب بروز اثرات جانبی مثل تهوع و استفراغ در مادر می‌شود و ترکیبات این نوشیدنی‌ها وارد شیر شده و امکان دارد همین اثرات در نوزاد هم بروز کند.

غذای غیرمجاز برای مادران شیرده

وی ادامه داد: کافئین جزء موادغذایی است که مادران شیرده باید آن را کمتر مصرف کنند زیرا کافئین وارد شیر مادر شده و موجب تحریک‌پذیری نوزاد می‌شود. شکلات و کاکائو هم دارای تئوبرومید است که مانند کافئین محرک است و بهتر است مصرفش محدود شود.

میرمیران تصریح کرد: اثر قندهای بدون کالری و محصولات شیرین و بدون قند بر نوزاد نامشخص است پس بهتر است مصرف این مواد نیز در شیردهی محدود شود.

بیشتر بخوانید: سوالات رایج در مورد شیردهی

وی در پایان اظهار داشت: مصرف برخی غذا‌ها مانند سیر، انواع کلم، پیاز، پیازچه و تربچه و یا غذاهای پرادویه و پرچاشنی ممکن است روی طعم شیر اثر بگذارد و تغییر ناگهانی طعم شیر سبب عدم تمایل شیرخوار به شیر خوردن می‌شود.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا