اجتماعی

کدام افراد برای ازدواج مناسب نیستند؟

کدام افراد برای ازدواج مناسب نیستند؟

ازدواج کار راحتی نیست. برای اینکه بخواهیم زندگی خوبی داشته باشیم باید در انتخاب شریک زندگیمان دقت لازم را به عمل آوریم. باید قادر باشیم افراد نامناسب که به درد ازدواج با ما نمیخورند را شناسایی کنیم. برخی از دخترها و پسرها به دلیل احساسی برخورد کردن با مسئله ازدواج ضربه بدی میخورند که در نهایت به طلاق منجر میشود.

با دخترها و پسرهایی که ویژگی های زیر را دارند ازدواج نکنید:

فردی که در خانواده ای بزرگ شده که والدینش با هم ناسازگارند. دخترها و پسرهایی که از طرف والدین محبت و حمایت نشده باشند وقتی بزرگ شوند از اعتماد کردن به غیر هم جنس خود و عاشق او شدن میترسند . تنها چیزی که همیشه با آن در خانواده شان روبرو بوده اند اختلافات والدینشان بوده از اینکه در زندگی بار و تعهدی داشته باشند می هراسند وقتی هم در زندگی شان بحران کوچکی اتفاق بیفتد نمی توانند اوضاع را سر و سامان دهند و تصور میکنند زندگیشان به بن بست رسیده است.

فرد رفیق باز:

اگر فردی چه پسر چه دختر هر شب با دوستانش باشد و همش به فکر مهمانی رفتن های مجردی باشد و تنها فکرش رسیدن به ظاهر خود باشد باید قبل از ازدواجتان تکلیف را مشخص کنید و برای زندگی مشترکتان حد و مرز مشخص کنید. مردهای رفیق باز نمیتوانند مسئولیتهای جدی زندگی را به دوش بکشند. اگر قصد ازدواج با چنین افرادی را دارید خیلی تحقیق کنید.

با کدام دخترها نباید وارد ازدواج شد؟

دختری که خودش را عقل کل میداند:

اگر زنی قصد تغییر شوهرش را دارد و نقش معلم اخلاق را بازی کند یا ادعا کند همه چیز را میداند قطعا شوهرش را فراری میدهد. مردها از اینکه زنها کنترلشان کنند بیزارند. البته مشاوره دادن به مرد با لحنی مهربان خیلی هم خوب است.

دختران مد گرا

دخترانی که همیشه در پی ظاهر خود هستند و بیش از حد روی این موضوع حساسند که روی مد لباس بپوشند با سختی های زندگی آشنا نیستند و در بالا و پایین شدن زندگی و تنگناها قدرت صبر و تحمل ندارند. چون که این دختران همواره مورد توجه هستند دیگر تلاشی برای بهبود روابط اجتماعیشان نمیکنند و فکر میکنند نیازی به آموختن آشپزی، کدبانوگری و خانه داری ندارند.

دختران جاه طلب

بیشتر زنان جاه طلب فقط به فکر کار بیرون از خانه هستند و در راه رسیدن به موقعیت بالاتر همه چیز را فدا میکنند. چنین زنانی خودشان را با شوهرشان مقایسه میکنند و رقیب او میشوند. جاه طلبی به علاوه تحت کنترل قرار دادن زندگی را به بن بست میرساند.

دختران وابسته

دخترانی هستند که قبل از اینکه بخواهند کاری را انجام بدهند حتی اگر مسئله مهمی هم نباشد حتما به دیگران میگویند. درست است که مشورت خوب است اما نه برای هر کار پیش و پا افتاده. اگر زنی سوء تفاهم بین خودش و شوهرش را با کسی در میان بگذارد و از بقیه راهنمایی بخواهد یعنی آن دختر وابسته است که کم کم روی زندگی مشترک اثر میگذارد.

کدام مردها را نباید برای ازدواج انتخاب کرد؟

مردی که خسیس است:

این مردان با خرج های ضروری هم مشکل دارند و خانواده را در تنگنا قرار میدهند. خرج کردن تا حدی که اسراف و ولخرجی نباشد نیاز مهم زندگی است.
مرد معتاد

مرد معتاد به مواد مخدر

مردی که به مواد مخدر آلوده شده است برای خود و خانواده اش نمیتواند آینده خوبی رقم بزند.

مرد تنبل

مردی است که به دلیل اینکه تنبل هستند قدرت کار ندارند که اطرافیانشان را بسیار آزرده خاطر میکنند و در زندگی با مشکلات اقتصادی روبرو میشوند. در جامعه امروزی  پیشرفت و ارتقا به نوع کار و حقوق بستگی دارد.

مرد گوشه گیر:

مردانی که معاشرت را دوست ندارند. این مردان باعث ایجاد افسردگی در خانه میشوند. مردی که رفت و آمد را دوست ندارد و به جمع های دوستانه وارد نمیشود باعث انتقال کمبود های روحی خود به همسرش میشود.

دخترخانم ها دقت کنید که اگر فردی که خواستگاریتان آمده اگر یک یا چند عیب ذکر شده را دارد اما ویژگی های خوب زیادی هم دارد به او فرصتی بدهید تا ببینید میتواند خودش را عوض کند یا خیر

KHAS

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا