آرایش و زیبایی

چرا باید لیفت صورت انجام دهیم ؟!

جراحی لیفت صورت و انواع آن | با بالا رفتن سن، پوست شروع به از دست دادن قابلیت ارتجاعی می‌کند و بافت‌های صورت حجم خود را از دست می‌دهند. که این موضوع در نهایت منجر به غبغب در قسمت پایین صورت، چین و چروک عمیق، و افتادن پوست گردن می‌شود. در حالی که این یک بخش طبیعی از روند پیری است، بیمارانی که از این نشانه‌های پیری در عذاب هستند، ممکن است لیفت صورت را یک راه حل مناسب بدانند. اگر هر کدام از موارد زیر شرایط شما را توصیف می‌کنند، لیفت صورت گزینه‌ای است که باید در نظر بگیرید:

  • از ظاهر صورت و گردن خود به علت پوست شل و افتاده احساس خجالت می‌کنید.
  • یقه اسکی یا شال گردن می‌پوشید نه به خاطر اینکه دوست دارید، بلکه به این دلیل که نشانه‌های پیری گردنتان را بپوشانید.
  • هنگامی که تصویر خود را می‌بینید، احساس می‌کنید صورتتان شما را مسن‌تر از آنچه هستید نشان می‌دهد.
  • احساس می‌کنید که ظاهر مسن، تاثیر منفی بر شغل یا روابط شخصی شما می‌گذارد.

پس از لیفت صورت، بیماران اغلب سعود ناگهانی در اعتماد به نفس خود تجربه می‌کنند، زیرا ظاهر آنها سلامتی و انرژی آن‌ها را بهتر به تصویر می‌کشد.

انواع لیفت‌های صورت

انواع لیفت صورت

انواع لیفت‌های صورت

جراحی لیفت صورت برای نیازهای فرد مجزا است، و جراح زیبایی بر طبق آن روش‌ها را انتخاب خواهد کرد.

مینی لیفت صورت

بیمارانی که درجه‌ی خفیفی غبغب و پوست افتاده دارند، اغلب متقاضیان خوبی برای روش مینی لیفت صورت هستند. این یک تکنیک کمتر تهاجمی است که به جراح زیبایی اجازه می‌دهد که بافت‌های عمیق صورت را از طریق برش‌های کوتاه‌تر، که معمولا در امتداد سر حد موی سر و پیشانی بالای هر گوش و یا چین‌های طبیعی اطراف گوش قرار دارند، سفت کند. از طریق این برش‌ها، بافت‌های ساختاری در اطراف گونه‌ها برداشته می‌شوند و برای اصلاح غبغب، بهبود بخشیدن خط فک، و جوانسازی ظاهر خسته سفت می‌شوند.

بسته به مورد، مینی لیفت صورت ممکن است با استفاده از بی‌حسی موضعی با آرامبخش یا بیهوشی عمومی انجام شود؛ جراح زیبایی بهترین گزینه برای نیازهای فردی شما را توصیه می‌کند. مینی لیفت صورت می‌تواند به شما در اصلاح نشانه‌های ناخوشایند پیری تا قبل از اینکه بیش از حد چشمگیر شوند کمک کند، و نیاز به عمل جراحی بزرگ را برای سال‌ها به تعویق می‌اندازد.

لیفت صورت استاندارد

لیفت صورت استاندارد یا معمول، پیری ملایم تا پیشرفته اطراف قسمت میانی صورت و گردن را کامل‌تر اصلاح می‌کند. در حالی که جراحی بزرگتر از چیزی است که برای مینی لیفت صورت استفاده می‌شود، و از آنجایی که زمان بیشتری برای بهبودی نیاز است، نتایج چشمگیر‌تر هستند. از طریق برش‌های قرار گرفته در سر حد موی سر و پیشانی، که از نزدیک شقیقه‌ها شروع می‌شوند، و در اطراف جلوی گوش، که در چین‌های طبیعی پنهان می‌شود، یک جراح زیبایی می‌تواند بافت‌های عمیق‌تر زیر پوست را تغییر دهد و پوست اضافی را برای صاف کردن چین‌ها حذف کند، و غبغب و پوست شل و افتاده زیر چانه را حذف می‌کند و ظاهر جوان طبیعی را به صورت و گردن باز می‌گرداند.

جراحی لیفت صورت

جراحی لیفت صورت و انواع آن

جراحی لیفت صورت چگونه کار می‌کند؟

تکنیک دقیقی که جراح زیبایی در طول لیفت صورت استفاده می‌کند بستگی به تعدادی از عوامل دارد، از جمله آناتومی بیمار و اهداف شخصی، وسعت لیفت صورت (مینی در برابر استاندارد)، و اینکه آیا روش‌های دیگر همزمان انجام می‌شوند یا نه. عمل‌های لیفت صورت معمولا با استفاده از بیهوشی عمومی انجام می‌شوند، اگر چه بی‌حسی موضعی با آرام بخش ممکن است در بعضی از روش‌های ساده‌تر خاص مورد استفاده قرار گیرد.

پس از ایجاد برش‌های اولیه، پوست از بافت همبند و ماهیچه‌های زیر جدا می‌شود. این امر به جراح زیبایی این امکان را می‌دهد تا بافت‌های عمیق‌تر صورت را تغییر دهد، از شر غبغب خلاص شود و یک پایه‌ی قوی‌تر برای پوست ایجاد کند. سپس پوست اضافه برداشته می‌شود و پوست باقی مانده به آرامی بر روی بافت‌های تازه جوانسازی شده صورت قرار می‌گیرد و به صورت، ظاهری جوانتر و صاف‌تر بدون پوست بیش از حد کشیده شده می‌دهد.

بیشتر بخوانید : ورزش‌های مناسب برای رفع و از بین بردن غبغب

زندگی پس از لیفت صورت

لیفت صورت یک روش پیچیده است که نیاز به مهارت جراحی استثنایی دارد، اما برای اکثر بیماران، روند بهبودی به طور شگفت آوری سریع است. بیماران معمولا بعد از حدود 2 هفته پس از لیفت صورت استاندارد به فعالیت‌های عادی خود باز می‌گردند (برای تمرین‌های شدید باید حدود 4 هفته منتظر بمانند)، و این قاعده‌های زمانی معمولا پس از مینی لیفت صورت حتی کوتاه‌تر هستند. از آنجایی که هر بیمار به طور متفاوت بهبود می‌یابد، جراح زیبایی به شما دستورالعمل‌های دقیق برای مراقبت بعد از عمل و بازگشت به فعالیت را می‌دهد.

کبودی و تورم پس از لیفت صورت طبیعی است و در حدود 2 روز پس از جراحی به اوج می‌رسد. پس از آن، کبودی و تورم به تدریج بهبود می‌یابد و پس از حدود 10 تا 14 روز دیگر به سختی قابل مشاهده هستند. با این حال، بسیاری از بیماران کمتر از 1 هفته پس از عمل از بودن در جمع عموم احساس راحتی می‌کنند. جراح زیبایی شما می‌تواند در مورد اینکه چه زمانی می‌توانید از پوشش آرایش استفاده کنید به شما مشورت دهد.

هنگامی که پس از لیفت صورت به روال عادی زندگی خود بازگشتید، بسیار مهم است که صورت خود را در برابر آفتاب محافظت کنید. به مدت چند هفته پس از جراحی، بیشتر نسبت به آفتاب سوختگی آسیب پذیر خواهید بود، به علاوه دور ماندن از آفتاب به بهبود سریع‌تر زخم‌ها کمک خواهد کرد. کلاه با نقاط پهن بر سر کنید و به طور منظم از ضد آفتاب استفاده کنید.

دسترسی به منبع : Why Have a Facelift

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا