کسب و کار

گردو و ارتباط آن با بهبود کیفیت خواب

در این مطلب می‌خواهیم مصرف گردو و ارتباط آن با بهبود کیفیت خواب را مورد بررسی قرار دهیم؛ نهالستان‌های کشور با تکثیر و فروش نهال گردو با کیفیت به کشاورزان کمک کردند تا میوه‌های ارگانیک و طبیعی تولید کنند؛ مصرف گردو ارگانیک به دلیل ترکیبات مغذی موجود در آن باعث بهبود خواب مصرف کننده می‌شود، گردو حاوی مقادیر زیادی منیزیم بوده و به گفته برخی مطالعات باعث کاهش استرس و خواب عمیق‌ می‌شود.

همچنین، گردو حاوی تریپتوفان است، تریپتوفان یک اسید آمینه مهم برای تولید سروتونین است؛ سروتونین یک هورمون مغزی بوده و احساس خواب آلودگی را تحریک می‌کند؛ البته گردو حاوی مواد مغذی دیگری مانند ملاتونین است که نقش در تنظیم الگوی خواب دارد؛ از دلایلی که باعث کم خوابی و بی خوابی می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فشار خون بالای پایین
  •  تنش‌های عصبی
  • چربی بالا و احساس خفگی
  • گرسنگی مفرط

وجود مواد مغذی باعث می‌شود تا تمامی موارد بالا را به گونه‌ای رفع کرده و کیفیت خواب را بهبود بخشد.

مصرف گردو برای فشار خون

یکی از دلایل بی‌خوابی فشار خون هست، مصرف گردو برای فشار خون خوب بوده و به کنترل و تنظیم فشار خون کمک می‌کند، گردو حاوی مقادیر قابل توجهی از اسیدهای چرب امگا-۳ و امگا-۶ بوده و سلامتی قلب و عروق بهبود نی‌دهند، این اسیدهای چرب به کاهش التهاب در بدن کمک کرده و از انقباض عروق جلوگیری و باعث کاهش فشار خون می‌شود.

علاوه بر اسیدهای چرب، گردو حاوی پتاسیم است، پتاسیم یک ماده معدنی بوده و در تنظیم فشار خون موثر هست، با مصرف مقدار مناسبی از پتاسیم، فشار خون شما کاهش یافته و به حفظ سلامت قلب و عروق کمک می‌کند، با خرید نهال گردو ( https://paliznahal.ir/product-category/walnut/ ) و احداث باغ آن می‌توانند که درآمد مناسبی برسند، چون میوه‌ای گردو ارزش و اعتبار خاصی در کل جهان دارد.


همچنین بخوانید: گردو سرشار از چه ویتامینی است؟


گردو برای اعصاب خوب است

مصرف گردو برای اعصاب خوب است، زیرا مغز گردو دارای مواد مغذی مفیدی بوده و حاوی اسیدهای چرب امگا-3 است که برای سلامتی مغز و عصب‌ها مفید هستند، اسیدهای چرب عملکرد مغز را ارتقا داده و باعث کاهش التهاب در سیستم عصبی می‌شوند، گردو حاوی مقدار قابل توجهی آنتی‌اکسیدان‌ها بوده و در مقابله با استرس اکسیداتیو و حفظ سلامت عصبی مفید هست.

میوه گردو حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین‌های E و B6 و منگنز بوده و نقش مهمی در عملکرد بهینه اعصاب دارند؛ البته زمانی مصرف میوه گردو به نفع مصرف کننده خواهد بود که میوه کاملاً ارگانیک و طبیعی باشد؛ کشاورزان ایرانی با خرید نهال گردوی مرغوب از نهالستان‌های معتبر موفق به تولید میوه گردو ارگانیک و طبیعی شده‌اند بنابراین خرید میوه گردو ایرانی را اولویت خود قرار دهید.

گردو برای چربی سوزی

معمولا چربی خون بالا باعث احساس اختناق و خفگی در خواب شده و کیفیت خواب را کاهش می‌دهد، مصرف گردو برای چربی سوزی عالی بوده و می‌تواند به کاهش سطح چربی خون کمک کند، گردو یک منبع غنی از چربی‌های غیر اشباع بوده که شامل اسیدهای چرب امگا-3 و امگا-6 می‌شود.

ارتباط گردو با کیفیت خواب
ارتباط گردو با کیفیت خواب

اسیدهای چرب موجود در گردو به کاهش سطح کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) در خون کمک می‌کنند همچنین، گردو دارای فیتواسترول‌ها است که می‌تواند جذب کلسترول بد را در روده کاهش دهد.

فیتواسترول‌ها مشابه با ساختار کلسترول هستند، به همین دلیل می‌توانند در دفع کلسترول از روده کمک کرده و تجمع کلسترول بد در عروق را کاهش دهند؛ به علاوه، گردو دارای آنتی‌اکسیدان‌های قوی مانند پلی‌فنول‌ها بوده و در مقابله با استرس اکسیداتیو و حفاظت از سلول‌های خونی و عروق کمک می‌کند، کشاورزان ایرانی با احداث باغ گردو موفق شدند گردوهای ایرانی را با قیمت مناسب به بازار عرضه کنند، بنابراین تمامی اقشار جامعه قدرت خرید میوه گردو را دارند

گردو برای کبد چرب

اگر شما هم فضای کافی برای رشد درخت گردو دارید می‌توانید با خرید نهال گردو این میوه ارزشمند را در منزل تولید کنید؛ باید بگوییم گردو برای کبد چرب نیز مفید است، مصرف گردو می‌تواند به کاهش مشکلات کبد چرب کمک کند. گردو دارای مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا-3 بوده و می‌تواند به بهبود عملکرد کبد کمک کند، این اسیدها می‌توانند به کاهش التهاب و دفع چربی در کبد کمک کنند؛ علاوه بر این، گردو دارای مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان‌ها مانند توکوفرول‌ها (ویتامین E) بوده و از کبد در برابر آسیب‌های اکسیداتیو محافظت می‌کند.

گردو برای اسید اوریک

گردو برای اسید اوریک خوب بوده و می‌تواند در کاهش سطح اسید اوریک در بدن مفید باشد، اسید اوریک یک ماده طبیعی در بدن بوده و باعث تجزیه پروتئین ها تولید می‌شود، اما سطح بالایی از اسید اوریک در بدن می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مانند فشار خون بالا و نقرس (یک نوع التهاب مفصل) شود.

گردو به دلیل داشتن موادی مانند آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر و اسیدهای چرب امگا-3 به تعادل عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کرده و از تجمع اسید اوریک در بدن جلوگیری می‌کنند، فیبر موجود در گردو کمک می‌کند تا سطح اسید اوریک در بدن کاهش یابد، اسیدهای چرب امگا-3 نیز خواص ضد التهابی داشته و به درمان علائم نقرس کمک می‌کنند؛ کشاورزان برای خرید نهال گردو و استعلام قیمت نهال گردو می‌توانند به سایت مراجعه کنند و با کارشناسان در ارتباط باشند.

درمان اشتهای کاذب با طب سنتی

گرسنگی‌های پیاپی و یا پرخوری کیفیت خواب را تا حد زیادی کاهش می‌دهد، برای درمان اشتهای کاذب با طب سنتی از استفاده می‌شود چون گردو دارای مواد مغذی زیادی بوده و احساس سیری و سیر شدن بعد از آن را تحریک می‌کند، به دلیل حجم قابل توجهی فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم موجود در گردو، مصرف آن می‌تواند احساس سیری را برانگیزد، گردو باعث کاهش اشتهای کاذب می‌شود.

اشتهای کاذب ممکن است در نتیجه تنفس نامنظم، تغذیه ناگوار یا سطح قند خون نامتعادل رخ دهد، گردو دارای آهن و منیزیم بوده به سلامتی قلب و عروق، تعادل قند خون و کنترل استرس کمک می‌کند؛ این مواد مغذی در کنترل اشتهای کاذب موثر هستند؛ فروش نهال گردو به صورت تضمینی و اصلاح شده بر پایه‌های علم نوین گیاه پزشکی به کشاورزان در تولید میوه با کیفیت کمک زیادی کرده تا محصولات خود را با کیفیت و کمیت بیشتری روانه بازار کنند.

گردو و بهبود کیفیت خواب
گردو و بهبود کیفیت خواب

کلام آخر

ما سعی کردیم دلایل تاثیر گردو بر بهبود خواب را به شما توضیح دهیم؛ به هر حال، برای برخی افراد، مصرف گردو قبل از خواب ممکن است موثر نباشد و نتوانند باعث بالا رفتن کیفیت خواب شوند؛ علاوه بر این، افرادی که به گردو آلرژی دارند یا قبلاً مشکل خواب داشته‌اند، قبل از مصرف گردو باید مشورت پزشکی بگیرند؛ همچنین، بهتر است هماهنگی خوبی بین مصرف گردو و فعالیت‌های روزانه، تغذیه سالم و روتین خواب داشته باشید.

توصیه می‌کنیم کشاورزان نیز برای تولید میوه گردو به سلامت جامع کمک کنند؛ البته کشاورزان با راه‌اندازی باغ گردو به صورت مدرن و حرفه‌ای به یک درآمد مناسب و چشمگیری دست دست می‌یابند برای این منظور کارشناسان نهالستان آماده خدمات رسانی و مشاوره رایگان به باغداران عزیز کشور هست.

تماس با پالیز نهال:

09144501003

09141832393

منبع: پالیز نهال – paliznahal.ir

تولید محتوای این رپورتاژ توسط مجله اینترنتی زندگی سالم صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا