آشپزی و آشپزخانه

رژیم غذایی با سوپ چیست؟

رژیم سوپ چیست ؟ | رژیم غذایی با سوپ فقط یک رژیم نیست، بلکه مجموعه‌ای از برنامه‌های غذایی است که باعث کاهش وزن قابل توجهی در مدت زمان کوتاه می‌شود. در برخی از این رژیم‌ها، شما چیزی جز سوپ مصرف نمی‌کنید.

از نظر دیگران، سوپ اساس برنامه غذایی است اما شما سایر وعده‌های غذایی تجویز شده را در وعده‌های غذایی خود قرار می‌دهید. جزئیات هر رژیم سوپ متفاوت است اما در بیشتر موارد رژیم‌های غذایی سوپ از پنج تا 10 روز طول می‌کشد.

آنچه کارشناسان می‌گویند

کارشناسان می‌گویند رژیم غذایی با سوپ‌ها فاقد مواد مغذی است و پایدار نیست. آنها موافقت می‌کنند که خوردن سوپ‌های بسته‌بندی شده با سبزیجات برای برخی از وعده‌های غذایی بسیار هوشمندانه است، زیرا این مواد سیرکننده، غنی از مواد مغذی و کم کالری هستند.

رژیم سوپ
رژیم سوپ چیست

رژیم غذایی با سوپ چگونه کار می‌کند؟

انواع مختلفی از رژیم غذایی با سوپ وجود دارد. در زیر فقط چند مورد از برنامه‌های شناخته شده‌تر وجود دارد. با این حال، فقط به دلیل محبوبیت این برنامه‌ها، باعث نمی‌شود که آنها شامل رژیم‌های غذایی سالم باشند یا برنامه‌های موثری برای کاهش وزن ایجاد کنند. می‌توان یک یا چند جزء از این برنامه‌ها یا دستور العمل‌های سوپ را در یک رژیم غذایی سالم گنجاند.

رژیم غذایی سوپ معمولی

در این رژیم، می‌توانید هر نوع سوپی را مصرف کنید. این بدان معنی است که سوپ‌های خامه‌ای و سوپ‌هایی که با آبگوشت درست شده‌اند هر دو مجاز هستند. سوپ‌های کنسرو شده و خانگی نیز در آن قرار داده شده است. سوپ‌های تهیه شده با گوشت همراه با سوپ‌های گیاهی توصیه می‌شوند.

رژیم غذایی سوپ معمولی

این نوع رژیم غذایی با سوپ معمولا هفت روز طول می‌کشد اما سایر رژیم‌ها می‌توانند تا دو هفته ادامه داشته باشند.

رژیم سوپ کلم

این برنامه غذایی هفت روزه مستلزم تهیه سوپی است که شامل کلم به عنوان ماده اصلی است، اما ممکن است شامل گوجه فرنگی، پیاز، هویج و آب مرغ یا سبزیجات نیز باشد. اکثر وب سایت‌های تبلیغ کننده این طرح ادعا می‌کنند که اگر دقیقاً برنامه را دنبال کنید، می‌توانید در طی یک هفته حدود 4 کیلو و 500 گرم وزن کم کنید.

در حالی که رژیم سوپ کلم را دنبال می‌کنید، لیستی از غذاهای مجاز و لیستی از غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید نیز خواهید داشت. اکثر رژیم‌ها به شما اجازه می‌دهند غذاهایی مانند گوشت گاو و شیر بدون چربی بخورید اما مواد غذایی مانند موز را باید محدود کنید.

رژیم سوپ کلم

یک عیب بزرگ رژیم غذایی سوپ کلم (و بسیاری دیگر از برنامه‌های کاهش وزن با سوپ) این است که این برنامه شامل هیچ دستورالعملی در مورد فعالیت بدنی یا برنامه‌ای برای دنبال کردن یک برنامه غذایی طولانی مدت سالم نیست.

رژیم سوپ لوبیا

در این رژیم، شما سوپ لوبیای سبزیجات را تهیه می‌کنید که از مواد تشکیل دهنده‌ای از جمله قارچ، فلفل چیلی، گوجه فرنگی خرد شده، لوبیا چیتی، فلفل دلمه‌ای و کرفس تهیه شده است. این دستور تهیه سوپ پیچیده‌تر از بسیاری دیگر از دستورات است.

رژیم سوپ لوبیا

زمان که این برنامه را دنبال می‌کنید، روزانه دو بار به عنوان وعده اصلی خود سوپ لوبیا مصرف می‌کنید. همچنین در این رژیم غذایی به نوشیدن آب فراوان ترغیب می‌شوید. به افرادی که از این برنامه غذایی پیروی می‌کنند توصیه می‌شود از مصرف میوه خشک، آجیل، دانه‌ها و آووکادو خودداری کنند یا آنها را محدود کنند، اما توصیه می‌شود بیشتر غذاهای بدون روغن و گیاهی را مصرف کنند.

چه چیزهایی بخوریم؟

همانطور که می‌بینید، رژیم سوپ انواع مختلفی دارد. هرکدام غذاهای مختلفی دارند که باید مصرف کنید یا باید مصرفشان را محدود کنید. کسانی که رژیم‌های غذایی با دوره تعیین شده را دنبال می‌کنند، به کاهش سریع وزن دست پیدا خواهند کرد، با این حال، این برنامه‌ها اغلب فاقد تغذیه متعادل یا یک روش سالم و پایدار برای دنبال کردن یک رژیم طولانی مدت هستند.

مزیت‌ها و معایب رژیم غذایی با سوپ

از دیگر عواملی که باید هنگام دنبال کردن یک رژیم غذایی با سوپ در مورد آنها فکر کرد، شامل مزایا و خطرات نسبی آن است.

مزایا

  • مصرف سبزیجات را افزایش می‌دهد.
  • مصرف پروتئین گیاهی را افزایش دهد.
  • مصرف مایعات را افزایش می‌دهد.
  • احساس سیری را افزایش می‌دهد.

معایب

  • ممکن است میزان مصرف کالری دریافتی را به سطوح ناامن کاهش دهد.
  • مصرف غلات سبوس‌دار را محدود می‌کند.
  • بعضی از رژیم‌ها مصرف کلی میوه را کاهش می‌دهند.
  • اغلب سرشار از سدیم است.
  • هیچ برنامه غذایی سالم و طولانی مدتی ارائه نمی‌شود.

دسترسی به منبع : What Is the Soup Diet

بیشتر بخوانید :

طرز تهیه سوپ ورمیشل

سوپ کدو تنبل با زنجبیل

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا