آرایش و زیبایی

7 ویژگی‌ یک کرم‌ پودر خوب

در این پست می‌خواهیم در خصوص ویژگی های یک کرم پودر خوب و با کیفیت مطالبی بیان کنیم. ویژگی‌های ذکر شده در ادامه به شما در انتخاب یک کرم‌‌پودر خوب و مناسب کمک می‌کند.

دوست دارید راز یک آرایش تمیز و زیرساز خوب را بدانید؟ خب عوامل زیادی در خوب بودن یک کرم‌پودر نقش دارند. از نظر ما، کرم‌پودری خوب است که هم ظاهری طبیعی روی پوست ایجاد کند و هم باعث بهتر شدن ظاهر پوست، و یکدست و درخشان شدن آن شود. در ادامه همه چیز از مواد تشکیل دهنده تا نتیجه نهایی و بافت کرم پودر را روی پوست بررسی خواهیم کرد تا به بهترین گزینه برای نوع پوست‌مان دست پیدا کنیم.

فرمول کرم پودر

در ابتدا باید خدمتتان عرض کنیم که کرم پودری خوب است که با توجه به نوع پوست شما فرمول مناسبی داشته باشد. پس قبل از تصمیم برای خریداری کرم پودر، ابتدا تعیین کنید که چه نوع پوستی دارید، خشک، چرب یا مختلط؟

با توجه به نوع پوست متوجه خواهید شد که کرم پودر مات نیاز دارید یا حاوی مرطوب کننده. کرم پودر را با انگشت روی پوست پخش می‌کنید یا با براش و اسفنج؟ نوع پودری دوست دارید یا مایع؟ با نتیجه‌گیری در مورد سوالات ذکر شده، موقع خرید کرم پودر و زیرساز بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید و مناسب‌ترین گزینه را طبق سلیقه و پوستتان انتخاب خواهید کرد.

کرم‌ پودر خوب و با کیفیت

مزایای پوستی

تمام زیرسازها و کرم‌پودرها باید برای پوست مزایایی داشته باشند. به هرحال، در بین محصولات آرایشی تنها محصولی که کامل پوست صورت شما را در بر می‌گیرد، کرم‌پودر است، به همین دلیل باید در انتخاب آن بی‌نهایت حساس باشید. برچسب یا بروشور محصول را مطالعه کنید و سعی کنید محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی اسید هیالورونیک (برای آبرسانی فوق العاده)، یا موادی که مانند آلوئه‌ورا تسکین دهنده و آرام بخش می‌باشند، باشد. مواد موجود در محصول به اندازه موادی که نباید در محصول وجود داشته باشند از اهمیت برخوردارند. فرمول‌های حاوی روغن، الکل یا پارابن را دوست ندارید؟ محصولاتی را انتخاب کنید که روی لیبل و برچسب‌شان چنین فرمول‌هایی نداشته باشند.

بافت

راز یک زیرساز عالی که خوب روی پوست بخوابد، فرمول آن است. بافت تمام زیرسازها در 3 نوع است: مایع، پودر و کرم. نوع زیرساز مناسب با پوستتان را انتخاب کنید و خیالتان از بافت آن راحت باشد. کرم پودر مایع پرکاربردترین نوع کرم پودر است، اما افرادی که نواحی چرب روی پوست صورتشان دارند و یا لکه‌های پوستی دارند که می‌خواهند محو شود ممکن است گزینه پودری را ترجیح دهند. زیرسازهای کرمی نیز پوشش بالایی دارند و برای افراد با پوست خشک یک گزینه عالی هستند.

رنگ کرم پودر

یکی دیگر از ویژگی‌های کرم پودر خوب، تطبیق آن با رنگ پوست است، نه روشن‌تر و نه تیره‌تر. با کمی آزمون و خطا می‌توان به رنگ مورد نظر و مناسب پوست دست یافت و کار دشواری نیست. اما در نظر داشته باشید که: کرم‌پودر مایع با گذشت زمان اکسید می‌شود، یعنی دقایقی بعد از استفاده روی پوست کمی رنگ آن تیره‌تر از آنچه درون شیشه است می‌شود. محصول را روی پوست پخش کنید و چند ساعت صبر کنید، حالا در نور طبیعی ببینید تا به رنگ مورد نظرتان برسید.

کرم‌ پودر

پوشش‌دهی کرم پودرها

یکی از نقایص یک کرم‌پودر پوشش‌دهی کم آن است. اما زمانی که بدانید دقیقا چه می‌خواهید بهتر می‌توانید کرم‌پودر خوب با پوشش‌دهی مناسب را پیدا کنید. مشخص کنید که چه نوع پوشش‌دهی شما را راضی می‌کند؟ کم، متوسط یا زیاد!؟ اگر پوشش و کاوری متوسط با ظاهری طبیعی و درخشان مد نظرتان است، بهترین گزینه استفاده از کرم‌پودرهای آبرسان با چنین ویژگی است.


همچنین بخوانید: حرفه ای کرم پودر بزنید!


ماندگاری کرم پودر

یکی از ویژگی‌های یک کرم‌پودر خوب، ماندگاری آن است. اصلا ظاهر جالبی ندارد که صبح کرم پودر را زده و ظهر متوجه شوید که چیزی از آن روی پوستتان باقی نمانده! قبل از خرید کرم‌پودر برچسب محتوای آن و میزان ماندگاری آن را مطالعه کنید و مواردی را انتخاب کنید که حداقل ماندگاری‌شان 8 ساعت باشد.

نتیجه نهایی

نتیجه کار معمولا مهم‌ترین قسمت است. اگر پوشش دهی خیلی کم و یا خیلی زیاد باشد اصلا ظاهر جالبی روی پوست ایجاد نخواهد کرد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا