ورزش

بهترین ورزش در دوران کرونا چیست؟

بهترین ورزش در دوران کرونا | ویروس کویید 19 همچنان در جامعه حضور دارد و به بسیاری از افراد سالم سرایت می‌کند و آنها را مجبور به ماندن در خانه و خود قرنطینگی می‌کند. در بعضی از کشورها، مراکز تناسب اندام و سایر مکانهایی که افراد به طور معمول در آنها فعالیت می‌کنند، موقتاً بسته خواهند ماند. ماندن در خانه برای مدت طولانی می‌تواند یک چالش مهم برای داشتن تحرک و فعال بودن باشد. بی‌تحرکی و سطح پایین فعالیت بدنی می‌تواند تأثیرات منفی بر سلامتی و کیفیت زندگی افراد داشته باشد. خود قرنطینگی همچنین می‌تواند استرس اضافی ایجاد کرده و سلامت روان شهروندان را به چالش بکشد. فعالیت بدنی و تکنیک‌های ریلکسیشن می‌توانند ابزاری ارزشمند برای کمک به شما در حفظ آرامش و حفظ سلامت خود در این مدت باشند.

فعالیت فیزیکی در دوران کرونا

سازمان بهداشت جهانی داشتن 150 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط ​​یا 75 دقیقه با شدت زیاد در هفته یا ترکیبی از هر دو را توصیه می‌کند. این توصیه‌ها حتی در خانه، بدون تجهیزات خاص و با فضای محدود قابل دستیابی و اجرا است. در زیر برخی از نکات در مورد چگونگی فعال ماندن و تحرک داشتن در خانه در دوران خود قرنطینگی آورده شده است:

در طول روز فعالیت‌های کوتاه مدت داشته باشید

دوره‌های کوتاه فعالیت بدنی به توصیه های هفتگی اضافه می‌شود. تمرینات پیشنهادی زیر را به عنوان الهام برای فعال بودن هر روز استفاده کنید. رقصیدن، بازی با کودکان و انجام کارهای خانگی مانند نظافت و باغبانی از دیگر روش‌های فعال ماندن در خانه است.

یک کلاس ورزش آنلاین را دنبال کنید

از مزایای کلاس‌های ورزشی آنلاین بهره ببرید. بسیاری از این کلاس‌ها رایگان هستند و در YouTube یافت می‌شوند. اگر تجربه انجام این تمرینات را ندارید، مراقب باشید و از محدودیت‌های خود آگاه باشید.

پیاده‌روی

حتی در فضاهای کوچک، راه رفتن در اطراف می‌تواند به شما در حفظ فعالیت کمک کند. اگر قصد دارید با تلفن صحبت کنید، به جای نشستن، در حالی که صحبت می‌کنید بایستید یا دور خانه راه بروید. اگر تصمیم دارید برای پیاده روی یا ورزش بیرون بروید، حتماً حداقل 1 متر از افراد دیگر فاصله داشته باشید.

بایستید

هر زمان که امکانش بود بایستید. در حالت ایده آل، هدف این است که هر 30 دقیقه به جای نشستن یا لم دادن بایستید. برای ادامه کار در حالت ایستاده، با استفاده از یک میز بلند یا استفاده از چندین کتابها یا سایر مواد، میز ایستاده درست کنید. در اوقات فراغت بی‌تحرک، فعالیتهایی مانند خواندن، بازی‌های رومیزی و پازل را در اولویت قرار دهید.

ریلکس

مدیتیشن و نفس‌های عمیق می‌توانند به شما در حفظ آرامش کمک کنند. چند نمونه از تکنیک‌های ریلکسیشن برای الهام گرفتن در زیر موجود است.

سالم غذا خوردن

برای سلامتی مطلوب، یادآوری خوردن رژیم غذایی سالم و هیدراته بودن نیز مهم است. سازمان بهداشت جهانی نوشیدن آب به جای نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر را توصیه می‌کند. مقدار زیادی میوه و سبزیجات مصرف کنید و مصرف نمک، شکر و چربی را محدود کنید. غلات سبوس‌دار را به جای غذاهای تصفیه شده مصرف کنید.

بهترین ورزش در دوران کرونا
بهترین ورزش در دوران کرونا

ورزش در دوران کرونا

سازمان بهداشت جهانی برای پشتیبانی از افراد در داشتن تحرک بدنی در خانه، مجموعه‌ای از نمونه تمرینات که می‌توان در خانه انجام داد را تهیه کرده است.

حرکت زانو به آرنج

یک زانو را با آرنج مخالف، در هر دو طرف لمس کنید. با هر سرعتی که راحت هستید حرکت را انجام دهید. سعی کنید 1 تا 2 دقیقه این کار را انجام دهید، 30 تا 60 ثانیه استراحت کنید و 5 مرتبه تکرار کنید. این ورزش باید میزان ضربان قلب و تنفس شما را افزایش دهد.

پلانک

آرنج مستقیما در موازات شانه روی زمین قرار گیرد. باسن را در سطح سر نگه دارید. به مدت 20 تا 30 ثانیه (یا در صورت امکان بیشتر) در این حالت بمانید، 30 تا 60 ثانیه استراحت کنید و 5 مرتبه تکرار کنید. این ورزش شکم، دست‌ها و پاها را تقویت می‌کند.

حرکت پل

کف پاها را محکم روی زمین قرار دهید و زانوها را در بالای پاشنه پا قرار دهید. باسن را تا جایی که احساس راحتی می‌کنید بلند کرده و دوباره آرام آرام پایین بیاورید. این تمرین را 10 تا 15 بار (یا بیشتر) انجام دهید، 30 تا 60 ثانیه استراحت کنید و 5 مرتبه تکرار کنید. این ورزش عضلات باسن را تقویت می‌کند.

تمرین دیپ با نیمکت/ حرکت صندلی

روی لبه صندلی رو به جلو بنشینید و در حالی که پاها تقریباً نیم متر از صندلی فاصله دارد دست خود را روی لبه صندلی قرار دهید. هنگام پایین آوردن باسن به زمین، بازوهای خود را خم کنید، سپس بازوها را صاف کنید. این تمرین را 10 تا 15 بار (یا بیشتر) انجام دهید، 30 تا 60 ثانیه استراحت کنید و 5 مرتبه تکرار کنید. این ورزش باعث می‌شود عضلات سه سر ران شما تقویت شود.

حرکت باز کننده قفسه سینه

انگشتان‌تان را پشت سر خود قرار دهید، دستان‌تان را بکشید و سینه را به جلو باز کنید. این حالت را به مدت 20 تا 30 ثانیه (یا بیشتر) نگه دارید. این وضعیت سینه و شانه‌های را کشیده می‌کند.

دسترسی به منبع : Corona and best exercises

بیشتر بخوانید : مادربزرگ ها و پدربزرگ ها در کرونا بیشتر ورزش کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا