فناوری

10 روش برای بهبود طبیعی رتبه وب سایت در موتورهای جستجو

راه‌های طبیعی بهبود رتبه و سئو سایت

1- محتوای با کیفیت ایجاد کنید

محتوا اولین و مهمترین عاملی است که می‌تواند توجه مخاطبین شما را جلب کرده و دلیلی برای ماندن آنها در وب سایت شما باشد. متخصصین وب محتوای با کیفیت، مرتبط و مفهومی را درست مثل دانه پاشیدن برای پرندگان می دانند. مطمئن باشید اگر قرار است کاربری را در وب سایت خود نگه دارید، فقط با محتوا می توانید این کار را انجام دهید.

2- به اصالت کاری خود پایبند باشید

فقط ارسال و انتشار مطالب با کیفیت برای پیروزی در بازاریابی محتوا کافی نیست. شما باید به اصالت کاری خود وفادار بمانید. منحصر به فرد بودن کار شما اصالت کار شما خواهد بود و هرچه محتوای انحصاری شما بهتر و بیشتر باشند، سئوی بهتری در انتظارتان خواهد بود. انتشار محتوای تکراری و مشابه به رتبه‌بندی وب سایت شما آسیب زیادی می‌رساند.

همچنین بازنشر مطالب و محتوا از دیگر منابع و وب سایت‌ها نیز سئوی وب سایت شما را با خطر زیادی تهدید می‌کند. چنین حرکتی از نظر کاربران مصداق بارز کپی برداری و از نظر موتورهای جستجو اسپمینگ تلقی می‌شود.

3- سرعت بارگذاری صفحات خود را بهبود دهید

سرعت کم لود شدن یک صفحه سبب می‌شود تا نرخ تبدیل مشتریان به شدت کاهش پیدا کرده و باعث فراری شدن مخاطبین از وب سایت شما می‌شود. همین موضوع نیز به افت چشم گیر اعتبار برند و رتبه شما در موتورهای جستجو منجر خواهد شد. این مسئله از جمله مسائلی است که تجارت‌های زیادی با آن درگیر بوده و جالب است که بسیاری از آن ها توجهی به آن نمی‌کنند.

راه‌های طبیعی بهبود رتبه و سئو سایت

راه‌های طبیعی بهبود رتبه و سئو سایت

4- تصاویر وب سایت خود را بهینه سازی کنید

تصاویر اولین چیزهایی هستند که توجه بازدیدکنندگان شما را به خود جلب می‌کنند. عکس ها بیشتر از هر چیز دیگری توسط کاربران مشاهده می‌شوند و باید گفت که تأثیرگزاری آن‌ها خیلی بیشتر از چیزی است که فکرش را بکنید. در حالی که استفاده از تصاویر با کیفیت بالا برای وب سایت شما یک قانون کلی است، راه‌هایی برای بهینه سازی تصاویر و همچنین بهبود زمان بارگذاری صفحه وجود دارد.

عواملی مانند اندازه و قالب فایل نقش مهمی در ارتقا رتبه‌بندی ارگانیک شما دارند. بارگیری تصاویر بزرگ زمان زیادی را صرف می‌کند، در نتیجه زمان بارگذاری صفحه افزایش می‌یابد و رتبه موتورهای جستجو شما آسیب می‌بیند.

5- از تگ‌های هدینگ استفاده کنید

محتوای خوب ویژگی‌های متفاوتی دارد. داشتن نظم و ترتیب و استاندارد بودن یک متن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر نوشته‌های شما این ویژگی‌ها را نداشته باشند، به راحتی از چشم بازدیدکنندگان خواهند افتاد. قالب‌بندی صحیح مطالب و متون شما از این مشکل جلوگیری خواهد کرد و باعث افزایش UX یا همان تجربه کاربری می‌شود.

6- قالب‌بندی مطالب خود را بهبود ببخشید.

شکل و شمایل مطالب وب سایت شما می‌توانند تأثیر زیادی در نگرش کاربران نسبت به شما و برندتان داشته باشند. یک طرح‌بندی مناسب و کاربر پسند باعث می‌شود تا تجربه کاربری بهبود پیدا کند. چنین طراحی‌های ساده و در عین حال مدرنی کاربران را مجاب به گذراندن وقت بیشتری در وب سایت شما خواهد کرد. همین مسئله منجر به حضور بیشتر کاربران در بخش‌های مختلف سایت شما خواهد شد و این مسلماً چیزی است که هر وب مستری به دنبال آن است.

سئو سایت در سال 2021

بهبود رتبه و سئو سایت در سال 2021

7- توضیحات متای جذاب بنویسید

همانطور که می‌دانید توضیحات متا (Meta Description) توضیحات کوتاه یک صفحه وب می‌باشد که در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می‌شود.

8- وبلاگ نویسی را آغاز کنید

مبحث وبلاگ نویسی از دیگر مباحث کاربردی در افزایش بازدید و بهبود رتبه یک وب سایت می‌باشد. تولید محتوای فنی یک وب سایت را با وبلاگ نویسی اشتباه نگیرید. منظور از محتوا، اطلاعات مندرج در مطالب وب سایت شما می‌باشد؛ اما وبلاگ گسترده‌تر بوده و در واقع سیستمی برای تکمیل بازاریابی محتوا برای یک تجارت آنلاین می‌باشد.

9- خوانایی و وضوح محتوای وب سایت خود را افزایش دهید

10- از لینک‌های داخلی و خارجی بهره‌مند شوید.

از مهمترین مباحث مطرح شده در SEO استفاده از لینک‌های داخلی و خارجی می‌باشد. هر کدام به نوبه خود تأثیرات قابل توجهی دارند. شما با لینک‌های داخلی می‌توانید کاربران را در وب سایت خود نگه داشته و زمان حضور آن‌ها را در وب سایت خود افزایش دهید. اما لینک‌دهی‌های خارجی کمی متفاوت‌تر عمل می‌کنند. اگر شما در وب سایت خود به وب سایت‌های معتبر لینک بدهید، اعتبار سایت خود را افزایش می‌دهید.

10Ways To Improve Your Organic Search Ranking

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا