تلفن همراه

آب داخل گوشی‌ رفته؟ می‌خواهید آب را از پورت گوشی‌ تان خارج کنید؟

بعد از افتادن گوشی در آب و برای خارج کردن آب از گوشی چه اقداماتی باید انجام دهیم ؟! برای شناختن راهکارهای موثر برای خارج کردن آب از پورت گوشی‌های آیفون و اندروید با زندگی سالم در این مقاله همراه باشید.

گوشی‌تان خیس شده ؟! معمولا اینطور مواقع بهترین و مطمئن‌ترین راه حل خاموش کردن تلفن همراه و خشک کردن آن در هوای آزاد است. شاید خیس شدن تلفن همراه یک اتفاق وحشتناک به نظر برسد، اما امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند در برابر آب مقاومند و ضدآب هستند. اما حتی اگر تلفن همراه‌تان ضدآب هم باشد قبل از روشن کردن و یا شارژ کردن آن باید حتما آب را از درون آن بیرون بکشید و خشک کنید. دراین مقاله به معرفی ایمن‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای حذف آب از پورت شارژ گوشی‌های اندروید یا آیفون و نجات گوشی از آسیب پرداخته‌ایم.

لازم است بدانید که:

  • سریعا باید گوشی‌تان را خاموش کرده و آن را با یک دستمال بدون پرز خشک کنید.
  • گوشی‌تان را در یک مکان مناسب با تهویه مناسب به مدت 5 ساعت قرار دهید تا پرت شارژ آن در هوای آزاد خشک شود.
  • به آرامی همانطور که گوشی در دستتان است پورت گوشی را رو به پایین گرفته و روی دستتان ضربه بزنید تا آب اضافه از آن خارج شود.
  • هرگز از برنج برای خشک کردن گوشی استفاده نکنید.
افتادن گوشی در آب و خشک کردن آن
افتادن گوشی در آب و خشک کردن آن

چطور پورت گوشی را خشک کنیم؟

بدون در نظر گرفتن اینکه گوشی‌تان در برابر آب مقاوم است یا خیر، بلافاصله بعد از خیس شدن آن را خاموش کنید. تا زمانی که تمام ورودی‌های گوشی از جمله ورودی شارژر و هندزفری به طور کامل خشک نشده‌اند تلفن همراه‌تان را روشن نکنید.

  • در صورتی که هنگام خیس شدن گوشی محافظ و یا کابل در آن بوده، آنها را در بیاورید.
  • در صورتی که کل تلفن همراه خیس شده است باید سیم‌کارت، کارت حافظه و یا در صورت قابل برداشت بودن باتری در گوشی‌های اندروید آنها را در بیاورید.

برای خشک کردن تلفن همراه از یک دستمال بدون پرز استفاده کنید، میکروفایبر گزینه‌ای عالی و مناسب برای اینکار است، چراکه هم بدون پرز است و هم جاذب.

تلفن همراه را طوری در دست بگیرید که پورت شارژ آن به سمت پایین باشد و برای خارج شدن آب به آرامی روی دستتان ضربه بزنید. حواستان باشد اگر هنگان انجام اینکار پورت شارژ به سمت بالا باشد ممکن است آب به عمق گوشی نفوذ کند.

بهترین راه برای خشک شدن آب اضافه داخل پورت شارژ تلفن همراه این است که آن را در یک فضای مناسب قرار داده و اجازه دهید در هوای آزاد، با فن، رطوبت‌گیر یا هر منبع دیگری خشک شود.

به توصیه شرکت اپل، باید حداقل 5 ساعت زمان دهید تا تلفن همراه کاملا خشک شده و سپس گوشی را روشن کرده و یا کابل شارژ را به پورت لایتنینگ وصل کنید. برای گوشی اندروید ممکن است توصیه شرکت سازنده متفاوت باشد، اما حداقل 5 ساعت زمان لازم است تا دستگاه کامل خشک شود.

در صورت خیس شدن گوشی از انجام اقدامات زیر اجتناب کنید

هرگز تلفن همراه را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. برای خشک کردن تلفن همراه می‌توانید از هوای خارج از خانه استفاده کنید، اما هرگز نباید آن را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دهید چرا که افزایش دمای گوشی باعث آسیب‌های بیشتری می‌شود.

هرگز برای خشک شدن اضافه‌ی آب درون گوشی آن را داخل برنج نگذارید. اینکار نه تنها باعث تسریع روند خشک شدن نمی‌شود، بلکه باعث ورود ذرات برنج و یا گرد برنج به داخل پرت‌ گوشی و آسیب بیشتر می‌شود.

هیچگونه جسم خارجی را برای خشک کردن داخل پورت گوشی نکنید، چرا که نه تنها به گوشی آسیب وارد می‌کند، بلکه باعث بیشتر و عمیق‌تر فرو رفتن آب به داخل تلفن همراه می‌شود.

هرگز از سشوار استفاده نکنید. حرارت سشوار باعث آسیب به گوشی تلفن همراه می‌شود.

همچنین بخوانید

‫2 نظرها

  1. چرا از برنج استفاده نکنیم. اتفاقا خیلی خوب آب رو جذب میکنه من یکبار انجام دادم اوکی بود

    1. بخاطر اینکه خود برنج ذراتی داره که اگر به قطعات الکترونیکی و حساس گوشی برسه ممکنه باعث مشکلات بدتری بشه. ضمن اینکه در نهایت باید برای بررسی دقیق تلفن همراه به یک متخصص تعمیر ارجاع داده بشه پس چه بهتر قبل از هر اقدامی از راه صحیح پیگیری بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا