روانشناسی

تاثیر خوشبینی در دنیا و آخرت از دیدگاه حضرت محمد(ص) / خوش بین باشید

تاثیر خوشبینی در دنیا و آخرت از دیدگاه حضرت محمد(ص) / خوش بین باشید.

در جامعه امروزی به دلیل ناعدالتی هایی که برخی با بقیه میکنند موجی از بدبینی در مردم ایجاد شده است به گونه ای که میگویند به چشم خودمان هم اعتماد نداریم این است که کم کم خوش بینی جای خود را به بدبینی داده است.

اما در این شرایط چه باید کرد؟ چرا باید خوش بین بود؟ تاثیر خوش بینی در زندگی چیست؟

کسی که خوشبین است، انگیزه ای در او ایجاد می شود که بیشتر طرف خوبی ها برود و همچنین بدبینی انسان را به عقب می کشاند .
ما اگر به میزبانی بدبین باشیم، دوست نداریم به طرف او برویم، برای همین گفته شده بدبینی به خدا، از بدترین گناهان کبیره است و خوشبینی به خدا، بهای بهشت است. خوشبینی، امید، آرامش و راحتی می آورد و رفتار ما را به سمت خوبی ها می کشاند و یأس وناامیدی و دوری از خدا را به دنبال دارد .
امام باقر می فرمایند : در کتاب علی (ع) یافتم که رسول خدا (ص) روی منبر می فرمودند سوگند به آن خدایی که جزاو معبودی نیست، به هیچ مومنی خیر دنیا وآخرت داده نشد، مگر به خاطر گمان نیکویش به خدا و امید به او و به خاطر خوش‌اخلاقی‌اش و خود داری از غیبت اهل ایمان.
این خیلی مهم است که امام یا پیغمبر سوگند بخورند؛ چون اصلا قسم خوردن، امر مکروهی است ولی به خاطر اینکه طرف را تکان بدهند یا به او شوک وارد بکنند یا اهمیت مسئله برای آنها جا بیفتد، قسم می خورند .
پیامبر اول شخصیت عالم، سوگند می خورند که خداوند به هیچ مومنی خیر دنیا و آخرت مرحمت نمی کند، مگر به واسطه چهار چیز: حسن ظن به خدا، امید به خدا، حسن خلق و خود داری از غیبت . خدا از در خوشبینی به انسان، خیر دنیا و آخرت را می دهد.
حضرت علی (ع) وصیت کردند به فرزند گرامیشان امام حسن (ع) که هرکس به تو گمان خیر و نیکی برد، گمانش را تصدیق کن .

تاثیر خوش بینی در زندگی
تاثیر خوشبینی در دنیا و آخرت از دیدگاه حضرت محمد(ص) / خوش بین باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا