آرایش و زیبایی

راهکارهای کاهش چین و چروک صورت

در این مطلب ۹ روش برای از بین بردن چین و چروک صورت وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید در زمان کمی چین و چروک صورت خود را کاهش دهید. این روش‌ها کاملاً طبیعی هستند و به خودتان بستگی دارد که بخواهید چین و چروک صورتتان را از بین ببرید یا نه.

اگر در فکر این هستید که زمان را به عقب بازگردانید و مجدداً شادابی، جوانی و زیبایی پوست خود را بدست آورید، قاعدتاً باید به دنبال راه‌هایی باشید که به وسیله آنها چین و چروک‌های موجود بر روی پوست خود را از بین ببرید.

سالخوردگی یک فرایند کاملا طبیعی است، اما این روزها با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و همچنین دانش پزشکی می‌توانید تکنیک‌هایی را مشاهده نمایید که این فرایند را کند می‌کنند. هر چند اگر سنتان ۷۸ سال است نمی‌توانید انتظار داشته باشید که یک مرتبه ۲۵ساله شوید، اما به هر حال با از بین بردن چین و چروک‌های صورت می‌توانید چندین سال سن خود را کاهش دهید.

از قرار گرفتن در معرض آفتاب بپرهیزید

براساس پژوهش‌های دانشمندان و گرم شدن تدریجی زمین، قرار گرفتن در معرض نور خورشید بیش از هر عامل دیگری (حتی وراثت) می‌تواند بر روی پوست شما چین و چروک ایجاد نماید. اگر می‌خواهید پوست صورت‌تان همچنان جوان و شاداب باقی بماند از قرار گرفتن در معرض اشعه‌ی خورشید خودداری کرده و روزهایی که قرار است بیش از اندازه در فضای باز قرار بگیرید، حتماً از کرم‌های ضدآفتاب استفاده نمایید. اگر هر قسمت از پوست شما دچار آفتاب سوختگی شد، روی نقطه ی مورد نظر ژل آلوئه ورا استعمال نمایید.

از سیگار کشیدن خودداری کنید

ترکیباتی که در سیگار وجود دارد سبب میشود که کلاژن‌های پوست از بین برود. از این رو قابلیت ارتجاعی پوست کم شده و در نتیجه چین و چروک بر روی صورت ایجاد می‌شود. هر چند دانشمندان هنوز در این زمینه به نتایج کاملا قطعی دست نیافته‌اند، اما بر طبق تحقیقات آنها پوست افراد سیگاری ۴۰ درصد نازک‌تر و شکننده‌تر از پوست افراد غیرسیگاری است.

صورت خود را بیش از اندازه نشویید

آبی که از شیر می‌آید، مواد نرم کننده‌ی طبیعی پوست را از بین می‌برد و این امر سبب خشکی پوست شده و چین و چروک بر روی آن ایجاد می‌کند.

میوه‌ و سبزیجات زیاد مصرف کنید

به اندازه کافی از میوه‌ها و سبزیجات تازه استفاده کنید. براساس بررسی‌های پژوهشگران، میوه‌ها و سبزیجات آنتی اکسیدان‌هایی دارند که رادیکال‌های آزاد موجود در بدن را از بین می‌برند. همانطور که می‌دانید این رادیکال‌های آزاد موجب ایجاد پیری زودرس می شوند. اگر می‌خواهید چین و چروک صورت خود را از بین ببرید، مطمئن شوید که رژیم غذایی‌تان به اندازه‌ی کافی میوه و سبزی در خود جای داده باشد.

مصرف ماهی را افزایش دهید

پروتیشن در طراوت و شادابی پوست نقش مهمی را بازی می‌کند. در این میان ماهی نه تنها حاوی مقادیر زیادی پروتئین است، بلکه نوعی مصونیت طبیعی برای پوست ایجاد کرده و از پیر شدن آن جلوگیری می‌کند. از این گذشته ماهی حاوی مقادیر زیادی امگا۳ است که جزو اسیدهای چرب بوده و در جوانسازی پوست نقش مهمی را ایفا می‌کند.

به اندازه‌ کافی بخوابید

زمانی که میزان خواب و استراحت شما کافی نباشد، بدن به طور خودکار هورمون کورتیزول بیشتری ترشح می‌کند. این هورمون سلول‌های پوست را درهم شکسته و باعث ایجاد چین و چروک می‌شود. اگر می‌خواهید از پیر شدن پوست خود جلوگیری بعمل آورید، روزی ۸ ساعت بخوابید.

از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید

کرم‌های مرطوب‌کننده قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و آن را تازه و شاداب نگه می‌دارند. استفاده از این نوع کرم‌ها به ویژه پیش از استفاده از لوازم آرایشی توصیه می‌شود. صبح‌ها پیش از آرایش کردن از این کرم بر روی پوست خود بمالید و شب‌ها پس از شستوشوی پوست، دوباره از این کرم استفاده کنید تا پوست خشک نشود و چین و چروکی بر روی آن ایجاد نگردد.

طاق باز بخوابید

خوابیدن بر روی شکم و یا پهلو به پوست شما فشار وارد آورده و در طول شب چین و چروک‌هایی را بر روی آن ایجاد می‌کند که شاید دیگر هیچگاه از بین نروند.

شکلات مصرف کنید

براساس تحقیقات انجام شده، کاکائو حاوی مواد شیمیایی است که سبب می‌شود آب زیادی زیر پوست جمع شده، پوست به طور مناسبی تغذیه شود و گردش خون در آن ارتقا پیداکند. پس به جای نوشیدن قهوه و نوشابه‌های گازدار، یک لیوان نوشیدنی کاکائویی را امتحان کنید.

مجله اینترنتی زندگی سالم

سپیده پوربابایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا