آرایش و زیبایی

مام و اسپري ها چه زماني خطرناكند؟

اسپریاستفاده از خوشبو كننده هاي بدن ربطي به سرطان سينه و يا هيچ شكل از سرطان ها را ندارد و تنها مشكلي كه امكان بروز دارد حساسيت هاي پوستي است كه به شكل خارش، قرمزي جوش و لك مي باشد.

دكترا زهرا حلاجي، متخصص پوست و مو در خصوص استفاده از مام و دئودرانت ها گفت: استفاده از مام ها و دئودرانت ها خطرناك نيست و هيچ مشكلي با استفاده از آن ها وجود ندارد مگر اينكه در پوست زخم يا خراش باشد كه در اين صورت نبايد از آن ها استفاده كرد چون ممكن است واكنش هاي بدي در بدن ايجاد كند.

وي افزود: ممكن است بعضي از افراد به اجزاي مام ها و دئودرانت ها حساسيت داشته باشند كه اين حساسيت ها با تست مشخص مي شود و گاهي در بعضي افراد ايجاد لك مي كند كه فرد در اين صورت نبايد از مام ها و اسپري ها استفاده كند.

وي در ادامه گفت: براي كساني كه به استفاده از اين خوشبو كننده ها حساسيت دارند، يك سري تركيبات است كه ما فرمول آن را مي نويسيم و بايد از داروخانه ها تهيه كنند ولي گاهي ممكن است كه فرد به آن هم حساسيت داشته باشد.

وي در خصوص كساني كه مكرراً دچار تعريق مي شوند، گفت: اين اشخاص بايد معاينه شوند و در صورت نياز يكسري درمان هاي طبي و تزريق در خصوص آن ها اعمال مي شود حتي گاهي در موارد خيلي شديد در بعضي از افراد جراحي هم لازم است.

اين متخصص پوست گفت: استفاده از خوشبو كننده هاي بدن ربطي به سرطان سينه و يا هيچ شكل از سرطان ها را ندارد و تنها مشكلي كه امكان بروز دارد، حساسيت هاي پوستي است كه به شكل خارش، قرمزي، جوش و لك مي باشد.

حلاجي در پايان اضافه كرد: هر ماده موضعي مي تواند باعث حساسيت شود و با استفاده از هر محلولي، هرم كرم يا صابوني شخص مي تواند دچار عارضه شود و اين موضوع كاملاً طبيعي است

منبع:باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا