دانستنی هاسلامت و تندرستی

یوگا؛ نیاز امروز برای سلامتی

مزایای یوگا برای زندگی سالم

یوگا و پیلاتس اشتراکات زیادی دارند. هر دو برای مبتدی‌ها محبوب هستند و مانند اکثر اشکال ورزش، هر دو برای بدن و سلامت روانی شما مفید هستند.

اما شاید دودل هستید که کدام‌ یک از پیلاتس یا یوگا برای شما بهتر است؟ در این نوشته مربی یوگا، دونا نوبل در مورد مزایای یوگا می‌گوید:

یوگا

یوگا تمرین ذهن و بدن است. این می‌تواند برای افراد مختلف دارای معنی‌های گوناگون باشد، اما برای من یوگا به معنای اتحاد یا ارتباط است. این تنها ارتباط با خود شما نیست بلکه با دیگران نیز ارتباط دارد.

تفاوت پیلاتس و یوگا چیست؟

یوگا یک‌ رشته كلی است كه حداقل برای 3000 سال قدمت داشته و در هند باستان توسعه‌یافته است. Pilates یک سیستم خاص است که توسط یک آناتومیست آلمانی، به نام جوزف پیلاتس در اوایل قرن بیستم برای توان‌ بخشی جسمی ابداع شد. تمرکز یوگا روی آرامش مناسب، تنفس، تفکر مثبت و مراقبه است.

ذهن آگاهی و تنفس عمیق ویژگی‌های اصلی یک تمرین یوگا و همچنین ارتباط ذهن و بدن است.

پیلاتس روی حرکات کوچک تمرکز دارد که نیاز به استفاده از ماهیچه‌ های مهم تثبیت‌کننده پشت و هسته بدن دارد. تأکید شدیدی بر شروع هر تمرین با یک‌ نفس کنترل‌ شده وجود دارد که باعث انقباض عضلات هسته‌ای بدن می‌شود. تجهیزات پیلاتس را می‌توان روی تشک انجام داد، این تجهیزات بی‌نظیر است زیرا فقط از وزن بدن شما برای ایجاد مقاومت استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: مراقبه حال شما را خوب می‌کند

مزایای یوگا

یوگا، فواید زیادی دارد زیرابه شما امکان می‌دهد در خانه خود هم تمرین کنید، همچنین این امکان را به شما می‌دهد تا هم در ذهن و هم در بدن انعطاف‌پذیر شوید و به شما امکان می‌دهد از منطقه راحتی خود فراتر بروید و کاملاً زندگی کنید.

یوگا یک انتخاب شیوه زندگی است که به شما کمک می‌کند زندگی سالم‌ تری داشته باشید، از صدمات جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود قوی‌تر شوید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا از پتانسیل‌های کامل بدن مطلع شوید.

یوگا همچنین می‌تواند حال بدن را بهبود بخشد، این زندگی شما را از بسیاری جهات تغییر می‌دهد.

سلامت روان

یوگا ارتباط ذهن و بدن را در اختیار شما قرار می‌دهد و خودآگاهی بدن را افزایش می‌دهد تا بتوانید سیگنال‌ هایی را که به شما می‌دهد درک کنید و به شما این امکان را می‌دهد تا استرس را کاهش داده و از بین ببریم. تمرکز ما نیز بیشتر می‌شود تا کارآمدتر شویم.

یوگا همچنین به شما کمک می‌کند تا آرام باشید و بتوانید طرز فکر خود را تغییر دهید و به همین دلیل از بیماری‌های روانی در امان بمانید.

اشکالات یوگا

یوگا اشکالاتی هم دارد مثلاً برای همه قابل‌دسترسی نیست. تصویر تمرینات یوگا ممکن است افرادی را که واقعاً به آن احتیاج دارند، متوقف کند و نتوانند مزایای خارق‌العاده آن را تجربه کنند. این تصاویر همچنین می‌توانند یوگا را برای برخی ترسناک جلوه دهند. اگر شما در حال انجام یک تمرین خانگی هستید، ممکن است از مسائل مربوط به تراز کردن آگاهی نداشته باشید، زیرا اطمینان از انجام صحیح نکات ممکن است دشوار باشد. همچنین، خطر آسیب‌دیدگی وجود دارد، درست مانند هر فعالیت دیگری این آسیب در بارداری امکان‌پذیر است.

آیا یوگا برای کاهش وزن مفید است؟

یوگا برای خیلی چیزها خوب است. برخی از افراد به دلیل کاهش وزن به یوگا رو می‌آورند اما درنهایت در سفر درونی خود یوگا پیش می‌روند. بسیاری از متخصصان یوگا ادعا می‌کنند که برای کاهش وزن نیز مفید است.

ترجمه از یاهولایف

زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا