ورزش

کدام ورزش برای من مناسب تر است؟

تی آر ایکس یا پیلاتس

با تی آر ایکس بیشتر آشنا شوید

ورزش کردن با طناب این روزها محبوب نشده بلکه از قرن ۱۹ میلادی روی بورس بوده است. اولین بار رندی هتریک، تکاور نیروی دریایی آمریکا بود ورزش تی آر ایکس ابداع کرد. اصول کلی این روزش شامل انجام یکسری حرکات بدنی همراه با تسمه و بندهای خاص است و ورزشکار برای انجام این حرکات باید از نیروی بدنی اش کمک بگیرد.

اما مساله اصلی اینجاست که شاید تی آر ایکس به تنهایی نتواند باعث کاهش وزن دلخواه شود و لازم است که حتما در کنار تی آر ایکس، یک ورزش هوازی از جمله پیاده روی، دویدن با تردمیل را هم امتحان کنید تا بتوانید به وزن دلخواهتان برسید.

فواید ورزش تی آر ایکس چیست؟

  • انعطاف پذیری بدن به کمک این ورزش افزایش می‌یابد.
  • امکان حفظ تعادل را در شما افزایش خواهد داد.
  • امکان بروز آسیب‌های ورزشی در آن کم است.
  • این ورزش توان عضلات و حجم آن‌ها را افزایش می‌دهد.

اگر پیش از این آسیبی به کمرتان وارد شده است حتما پیش از شروع ورزش تی آر ایکس، با یک متخصص پزشکی ورزشی مشورت کنید و تحت معاینه قرار بگیرید و ببینید که آیا اصلا برای انجام تی آر ایکس آماده هستید یا خیر. فراموش نکنید که این ورزش به نیروی زیادی در ناحیه میان تنه نیاز داشته و به کمر و شکم فشار می‌آورد.

اگر قصد لاغر شدن دارید، علاوه بر تمرکز بر ورزش تی آر ایکس، یک فعالیت بدنی هوازی را نیز شروع کنید.

با پیلاتس بیشتر آشنا شوید

حرکات ورزشی پیلاتس اولین بار در اوایل قرن بیستم میلادی توسط جوزف پیلاتس ابداع شد و به سرعت در جهان به ویژه کشورهایی مثل آمریکا و کانادا رواج پیدا کرد. به طوری که براساس آمارهای منتشر شده تا سال ۲۰۰۵ میلادی بیش از ۱۱ میلیون نفر از آمریکایی‌ها به این ورزش می‌پرداختند و تا آن زمان ۱۴۰۰۰ مربی به طور حرفه‌ای به آموزش پیلاتس در این کشور مشغول بودند.

او می گوید با انجام حرکات پیلاتس به مرور زمان انعطاف پذیری و استقامت کل بدن بالا می رود. این ورزش نیازمند توجه به شیوه تنفس، تمرکز بر ناحیه مرکزی بدن، بهبود هماهنگی عضلات و افزایش تعادل بدن است.

فواید ورزش پیلاتس چیست؟

  • هر ۵ دقیقه انجام پیلاتس ۳۰ کالری از شما خواهد سوزاند.
  • این ورزش باعث از بین بردن گودی کمر می‌شود.
  • پیلاتس به شما کمک می‌کند که روی حرکت‌هایتان تمرکز کنید و استرس را کاهش می‌دهد.

حرکات ورزشی پیلاتس یکی از بهترین فعالیت های بدنی است که به افراد چاق، دارای اضافه وزن یا آنهایی توصیه می‌شود که از درد کمر و ضعف عضلات شکمی رنج می‌برند. هر چند این ورزش به خودی خود نمی‌تواند کاهش وزن شدیدی ایجاد کند اما بسته به شدت انجام حرکات ورزشی، می‌تواند به چربی سوزی کمک کند.

اگر به دلیل درد مفاصل امکان پیاده روی ندارید یا عادت به ورزش نداشتید در انجام پیلاتس شک نکنید.

حالا کدام یک تی آر ایکس یا پیلاتس

حالا که این دو رشته ورزشی را بهتر شناختید، باید از خودتان بپرسید که کدام یک از این رشته‌های ورزشی برای شما مناسب تر است. و به اهداف شما در رسیدن نزدیک تر خواهد بود. تی آر ایکس یا پیلاتس ؟

منبع : جیمیتو

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا