فرهنگ و هنر

گوگل، گوشی های گم شده تان را پیدا خواهد کرد

 

موبایلبالاخره پس از مدت‌ها انتظار، اپلیکیشنی برای یافتن گوشی‌های همراه اندرویدی گم‌شده، توسط شرکت سازنده این سیستم‌عامل محبوب، یعنی گوگل در طول همین ماه عرضه خواهد شد؛ با این تفاوت که این اپلیکیشن به تمام گوشی‌های اندرویدی، به صورت خود‌به‌خود، توسط اپراتورهای شرکت گوگل ارسال خواهدشد.

قبلا اپلیکیشن‌های مشابهی را برای یافتن گوشی‌های همراه دیده بودیم اما گوگل ذکر کرده که این نسخه با دقت بسیار بالایی عمل می‌کند و کاربران اندروید می‌توانند محل دقیق گوشی همراه خود را، بدون هیچ دردسری بیابند.

این اپلیکیشن می‌تواند هم در داخل و هم خارج از منزل کاربرد داشته باشد به این صورت که برای استفاده از آن باید با استفاده از وسیله‌ای دیگر، وارد Android Device Manager شده و در آنجا می‌توانید از محل دقیق گوشی همراه خود مطلع شوید و فاصله آن را از طریق Google Maps، مشاهده کنید که این ویژگی می‌تواند برای گوشی گم‌شده در خارج از منزل کاربرد داشته باشد.

اما برای یافتن آن در داخل منزل، می‌توان گزینه Ring را انتخاب کرده، تا صدای زنگ گوشی همراه شما با صدایی بلند پخش گردد.

ممکن است که گوشی همراه اندرویدی شما گم و یا دزدیده شده‌باشد و شما در آن اطلاعات شخصی و مهمی را ذخیره کرده باشید. اپلیکیشن Android Device Manager، این امکان را برای کاربرانش فراهم کرده که با انتخاب گزینه‌ای با نام Wipe Device، تمام اطلاعات موجود روی گوشی همراه خود را از بین ببرند .اما به صورت رسمی اعلام نشده که امکان تهیه پشتیبان وجود دارد یا خیر .

این سرویس برای گوشی‌های اندروید نسخه 2.2 به بالا ارسال و همچنین اپلیکیشنی برای کنترل گوشی و تبلت‌های اندرویدی برای سیستم‌عامل‌های کامپیوترهای شخصی و خود سیستم عامل اندروید عرضه خواهند شد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا