پزشکی و سلامتعمومی

 کمک فرشتگان بدون بال به نجات یک زن و شوهر میانسال

فرشتگان بدون بال

در اوایل ماه مارس، باب و ساندرا بورنز و دختر میانی آنها بتسی به ویروس کرونا آلوده شده اند که باعث کشته شدن صدها هزار نفر از مردم، از بین رفتن میلیون ها شغل شد و میلیون ها نفر دیگر در خانه های خود قرنطینه شده اند.

“فرشتگان بدون بال” لقبی است که آنها بارها و بارها پرستاران را به این نام صدا می کنند. هنگامی که شیفت های آنها به پایان می رسد، آنها قول داده اند که صبح او را ببینند، که  بهتر می شود. او می گوید از این همه امید شوکه شده است.

ساندرا بورنس نگاهی به همسر خود می اندازد، نگاه او ترکیبی از تعجب و نگرانی است. سرش پایین است. چشمانش می درخشد. پیشانی او روی دست استخوانی همسرش استوار است.

او می گوید: ما بیش از 60 سال است که ازدواج کرده ایم و من هرگز این چنین برای باب  گریه نکرده ام.

صبح  پنج شنبه ماه آوریل، با ویلچر در اتاق نشیمن فکر کرد که دیگر هرگز همسرش نخواهد دید، باب بورنس بارها مانند باران اشک میریزد.

این بیشتر وقتی اتفاق می افتد که او درباره  این که چقدر قدردان پرستاران است صحبت می کند. به خاطر عمر طولانی برای خانواده دوست داشتنی اش برای پرستارانی که به او و ساندرا کمک کرده اند تا با مرگ مبارزه کنند.

بتسی 60 ساله و نویسنده طنز تلویزیونی است، وی گفت که وی یک مورد خفیف COVID-19 داشت و تقریباً هیچ علائمی نداشت و سه هفته در یک اتاق خواب در خانه خود قرنطینه کرد تا خانواده خود را در معرض این بیماری قرار ندهد که نه درمانی دارد و نه واکسن.

اما ساندرا 83 ساله است. باب 84 ساله است و طبق آمار اولیه چین، در بین افراد آسیب پذیر کره زمین از نظر رده سنی را دارند.

دکتر آلن ویلیامسون، رئیس ارشد پزشکی در آیزنهاور سلامتی در رانچو میراژ، جایی که این زوج در بیمارستان بستری بودند می گوید: میزان اولیه مرگ و میر در این بیماری 1.5 درصد است.

او می گوید برای افراد بالای 60 سال، این میزان به 4 درصد افزایش می یابد ودر بین افراد بیش از 70 سال  این رده سنی به حدود 8.5٪ می رسد.

وی ادامه می دهد: اگر بیش از 80 سال داشته باشید  نزدیک 13٪ احتمال مرگ وجود دارد من نمی گویم انتظار داشتیم آنها بمیرند. اما میزان مرگ و میر 13 درصد در پزشکی ترسناک است و بهبودی آنها معجزهلی بل کمک رستاران بود.

باب با صدایی که هنوز با وجود بهبودی از بیماری  رنج می برد، می گوید: “فکر کردم که کرونا من را می کشد می خواستم با فرزندان و نوه هایم خداحافظی کنم اما فرشتگان بدون بال نگذاشتند.”

مجله اینترنتی زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا