روانشناسی

کرونا گذشت زمان را کند کرده است!

کرونا باعث شده زمان کند بگذرد

اکثر افراد در زمان کرونا ویروس مشکل کند شدن زمان را دارند و حتی برایشان مشکل است که بگویند امروز چه روزی از هفته است؟ شما نیز فکر می کنید کرونا گذشت زمان را کند کرده است!

شاید کسانی که این فرصت را دارند که وقت بیشتری را با فرزندان خود سپری کنند، به نظر می‌رسد این افراد روزهای بهتری را می‌گذرانند.

اما برای دیگران، آن‌هایی که نا امید از سفر هستند یا نمی‌توانند عزیزان خود را در آغوش بگیرند، به نظر می‌رسد زمان به‌کندی در حال حرکت است.

کورونا ویروس آمده تا همه ما را درگیر ‌کند تا زمان به‌کندی بگذرد و دانشمندان به‌تازگی ثابت کرده‌اند که این کاملاً یک‌چیز عادی است.

کرونا گذشت زمان را کند کرده است!
کرونا باعث شده زمان کند بگذرد

تحقیقاتی که در مجله PLOS ONE منتشر شده است، نشان می‌دهد که اقدامات اجتماعی و جسمی که در طول همه‌گیری‌های COVID-19 به‌کاررفته است، بر درک مردم از اینکه چقدر زمان در مقایسه با قبل آرام‌تر می‌گذرد مؤثر بوده و تأثیر قابل‌توجهی داشته است.

حتی سندرم قلب شکسته در هنگام ابتلا به بیماری همه‌گیر کرونا در حال افزایش است مطالعه روت س. اوگدن از دانشگاه جان مورز لیورپول و پاسخ 604 شرکت‌کننده را که از آن‌ها خواسته‌ شده بود ارزیابی کنند که چگونه سریع احساس می‌کنند زمان در مقایسه باحالت عادی می‌گذرد، نشان می‌دهد اکثر افراد در طول یک روز تنها و طی یک هفته کامل تنها بوده‌اند.

همچنین از شرکت‌کنندگان در این مطالعه خواسته شد که وضعیت احساسی، بار وظیفه و رضایت خود را از سطح تعامل اجتماعی بین 7 تا 30 آوریل امسال ثبت کنند.

نتایج نشان داد که بیش از 80٪ از شرکت‌کنندگان کند شدن در سرعت زمان در هنگام کرونا نسبت به قبل را تجربه کردند.
شرکت‌کنندگان مسن‌تر و افرادی که از سطح کنونی تعامل اجتماعی خود راضی نیستند نیز در طی یک روز یا هفته کم‌تر گذر زمان را کمتر تجربه می‌کنند.

درک حرکت آهسته گذشت زمان در طول یک روز نیز در افرادی که استرس بالاتر و وظیفه کمتری دارند، مرتبط بود.
80٪ از مردم کند شدن گذر زمان نسبت به قبل را تجربه کردند.

عقب ماندن و آرام‌ترشان گذشت زمان نسبت به قبل با افزایش سن همراه بوده و رضایت از تعامل اجتماعی را کاهش می‌دهد.

ترجمه از یاهولایف

گروه مترجمین زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا