پزشکی و سلامت

کدام ویتامین ها باعث سنگ کلیه میشوند؟

کدام ویتامین ها باعث سنگ کلیه میشوند؟

عوامل زیادی در پیدایش سنگ کلیه موثرند. از جمله این عوامل میتوان به مصرف ویتامین های گوناگون، محیط زندگی،عدم تحرک،رژیم غذایی و بیماری های ارثی و ژنتیکی اشاره کرد.

شاید شما هم شوکه شده باشید اما ویتامین ها هم میتوانند باعث پیدایش سنگ کلیه در بدن فرد شوند. به گفته یک فوق تخصص بیماری‌های کلیوی در اثر مسائل آناتومیکی،محیط زندگی،عمل جراحی و بیماری‌های ارثی و ژنتیکی سنگ کلیه میتواند ایجاد شود. تعدادی از بیماریها که باعث افزایش املاح ادرار میشوند میتوانند زمینه سنگ کلیه را فراهم کنند. پس هرگز نباید بیهوده ویتامین ها و مواد غذایی مصرف کرد زیرا مصرف سرخود این دست خوراکی ها شرایط ابتلا به سنگ کلیه را فراهم میکند.

خیلی ها به دلیل استفاده از آنتی بیوتیک ها برای اینکه بدنشان ضعیف تر نشود قرص های ویتامین مصرف میکنند. از جمله ویتامین هایی که باعث بروز سنگ کلیه در بدن میشود ویتامین دی (D)، ویتامین سی (C) و ویتامین بی (B) میباشد که به اگزالات ادرار تبدیل میشوند و سنگ کلیه ایجاد میشود.

مصرف کم آب سنگ کلیه ایجاد نمیکند. افرادی که به علت آب وهوای محل کارشان زیاد عرق میکنند میتوانند به سنگ کلیه دچار شوند. سنگ کلیه در مردان نسبت به زنان بیشتر دیده میشود.

سنگ کلیه قابل پیشگیری است و درمان هم میشود.سنگ هایی که خیلی بزرگ هستند با سرنگ سنگ شکن بهبود میابند. برای برطرف کردن سنگ کلیه نمیتوان به ماده غذایی خاصی اشاره کرد. ممکن است گاهی سبزیجاتی برای نوعی از سنگ کلیه خوب است و برای سنگ کلیه از نوعی دیگر بد است.

بهترین درمان سنگ کلیه چیست؟

بهترین درمان برای سنگ کلیه تحرک و خوردن آب میباشد.

برای درمان سنگ‌های اسید اوریکی ادرار را قلیایی و برای درمان سنگ‌های اگزالاتی ادرار را اسیدی میکنند.

سنگ کلیه

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا