معرفی کتاب

آدم‌های چهارباغ

کتاب آدم‌های چهارباغ را در تعطیلات بخوانید

این روزها دغدغه اکثر مدافعان سلامت، تعطیلات پیش رو است که ممکن است منجر به افزایش سفرها و افزایش شمار مبتلایان کرونا بشود.

اگر شما از آن دسته ای هستید که سلامتی خود و دیگران برایتان مهم است خواندن مجموعه داستان « آدم‌های چهارباغ » نوشته علی خدایی را به شما پیشنهاد می کنم که در مجموعه داستان فارسی نشرچشمه منتشر شده است.

کتاب « آدم‌های چهارباغ » حاوی 40 قسمت داستان‌های کوتاه و پیوسته‌ای است که چند شخصیت اصلی دارد. داستان‌های این کتاب به صورت سریالی طی 45 هفته، در سال‌های 96- 97 در روزنامه‌های اعتماد و شرق منتشر شدند.

در پشت جلد این کتاب آمده است: «این کتاب تشکر ناچیز من است از شهری که خیلی دوستش دارم. خوشحالم که صبح‌ها در اصفهان از خواب بیدار می‌شوم و اجازه دارم از او بنویسم. آدم های چهار باغ وقتی تمام شد داستان آدم‌های چهارباغ دیگری شروع شد که آن‌ها را هم می‌نویسم! یک روز به اصفهان گفتم «تو مرا دوست داری؟» خندید و من سرایدار اصفهان شدم!»

کتاب آدم‌های چهارباغ
کتاب آدم های چهار باغ

داستان‌های کتاب « آدم‌های چهارباغ » مجموعه یکسری وقایع است که در هتل جهان نخستین و قدیمی‌ترین هتل اصفهان اتفاق می‌افتد و آدم‌های چهارباغ در آن نقش دارند.

در بخشی از متن  این کتاب می‌خوانیم:

«شب موقع حساب‌ و کتاب است. کاسب‌های چارباغ این موقع شب دخل می‌شمارند. روی میز هایراپطیان کلی چک و چند اسکناس است و موفرفری دست توی موهایش می‌برد با تلفن حرف می‌زند.

«چی بابا؟»

شاگرد مغازه جارو می‌کند و موفرفری پاهایش را بالا می‌گیرد که زیر پایش را بروبد.

«شاد شاد. آیو. آیو.»

پایش را که پایی می‌آورد می‌خورد روی دسته‌ی جارو. کسی درِ مغازه را باز می‌کند.»

مجموعه داستان « آدم‌های چهارباغ » اثر علی خدایی در 132 صفحه، شمارگان 1000 نسخه و به‌بهای 21 هزار تومان از سوی نشرچشمه منتشر شده است.

علی خدایی در سال 1337 در تهران متولد شد و سال‌هاست در اصفهان سکونت دارد. ” از میان شیشه، از میان مه “، ” تمام زمستان مرا گرم کن”، ” کتاب آذر ” و “نزدیک داستان ” از آثار منتشر شده این نویسنده محسوب می‌شوند.

دومین مجموعه داستان علی خدایی با عنوان ” تمام زمستان مرا گرم کن” در سال 1380 برنده جایزه هوشنگ گلشیری شده است و در جایزه منتقدان و نویسندگان مطبوعاتی عنوان “بهترین مجموعه داستان دهه 80” را به دست آورده است.

معرفی کتاب در زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا