مشاوره زناشویی

چگونه می توان با ورزش به بهبودی رابطه جنسی پرداخت؟

همه ما می دانیم که مزایای ورزش کردن برای سلامتی بسیار زیاد است، از جمله سوزاندن کالری، امّا آیا می دانستید که ورزش زمان بندی شده می تواند قطعا بر روی روابط جنسی شما تاثیر مثبت بگذارد؟ شاید احمقانه به نظر برسد امّا این یک حقیقت است: نه تنها ورزش شما را جوان و عالی نگه می دارد، بلکه فعال بودن باعث صرفه جویی مالی است و مانند بمب، باعث تجربه جنسی بهتری می ‌شود. در این مقاله به بررسی ۹ حرکت ورزشی خواهیم پرداخت که زندگی جنسی شما را تحت شعاع قرار می دهند.

رابطه ورزش و بهبودی زندگی زناشویی

ما با شش متخصص در خصوص ارتباط ورزش منظم با بهبود رابطه جنسی سوال کردیم و همه آن ‌ها با این موضوع موافق بوده و علت آن را افزایش اعتماد به نفس و ترشح اِندورفین ‌ها عنوان کردند. زمانی که شما از نظر فیزیکی فعال باشید، چه در حال خواب و چه فعالیت، جریان خوب هورمون‌ ها را در بدنتان احساس می‌ کنید.

حرکت های ورزشی بی شماری وجود دارد که به شما کمک می کند زندگی جنسی سالمی داشته باشید. کری کورکوران متخصص تربیت بدنی می گوید: «اندورفین های تولید شده از ورزش به آزادسازی هورمون های جنسی کمک می کند و برای سلامت شما مفید است». بنابراین اگر در روزهایی که ورزش سنگین می کنید، احساس داغی جنسی به شما دست می دهد، احتمالاً علت همین است.

حالا که متوجه شدید چقدر ورزش کردن برای زندگی جنسی شما مفید است، چه تمرین‌ های خاصی در باشگاه ورزشی انجام دهید تا بهترین بهره را ببرید؟ در ادامه خواهید دید.

اسکات سومو

بایر، مربی ورزش توضیح می ‌دهد که این پیچ با پاهای باز در اسکات معمولی چقدر فایده دارد. «در این ورزش، تحرک هوازی به اندازه فعالیت های قدرتی مفید هستند. دو حالت زانو زده یا نشسته در حالتی که زانوها بالا نگه داشته شوند، حالت های رایج این تمرین هستند. اگر شخص خود را به حالت اسکات بالا و پایین کند، این عمل باعث خسته شدن پاها می شود. اما اسکات سومو عالی است.

در حالت ایستاده و پاها به اندازه عرض لگن باز، پاها خم شده و عمل اسکات را انجام می دهیم. در پایین ترین حالت بدن زانوها به سمت بیرون است. تا جایی که راحتید بنشینید، به اندازه یک تنفس صبر کنید و سپس بایستید. ۳ ست ۱۵ تایی انجام دهید. برای افزایش شدت نرمش در هر نشستن تا ۵ بشمارید و سپس بلند شوید.»

شنای دست بسته

اگر تمرین شنا برای شما دشوار به نظر می رسد، عذر می خواهیم، امّا شنا یکی از بهترین ورزش های موثر برای کل بدن است. بایر شنای دست بسته را این طور توضیح می ‌دهد که این شنا مانند شنای عادی است امّا در آن دست ها، نزدیک تر از عرض شانه قرار دارند. بایر می ‌گوید این نوع شنا برای قدرت بخشیدن به عضلات بسیار مفید است و باعث قدرت بخشیدن به بازوها می ‌شود؛ بازوهایی که برای نگه داشتن خود در حال رابطه جنسی به کارتان می ‌آید. به توصیه او ۳ ست ۱۰ الی ۱۲ تایی و نگه داشتن خود در حالت بالا برای ۳ ثانیه، بهترین حالت است.

بالا و پایین رفتن لگنی

کیتی دانلوپ مربی باله و سازنده یک اجتماع بدنسازی آنلاین، در خصوص اهمیت ورزش های لگنی این گونه می گوید: «این ورزش در بسیاری از باشگاه های ورزشی آموزش داده می شود امّا مردم نمی دانند اهمیت آن دقیقاً چیست. ماهیچه های کف لگن شما بهترین ماهیچه ها برای حمایت از بیشترین قسمت‌ های زنانه بدن شما هستند. اگر این ماهیچه ها ضعیف باشند، کنترل مثانه مشکل شده و تحرکات روده به وجود می ‌آیند و به علاوه قدرت جنسی نیز متاثر می شود. تقویت این عضلات باعث کنترل بیشتر بر این قسمت های بدن و عمل جنسی عمیق تر و تجربه جذاب تری می شود. یافتن این عضلات در بدنتان ساده است. تنها کافی است به این فکر کنید که عضلاتی که باعث کنترل ادرارتان می شوند کدامند.»

در این حرکت بالا و پایین بردن عضلات خاصره لگن، و هم زمان تکان دادن عضلات شکم باید صورت گیرد. دانلوپ می گوید: «در زمان انجام این حرکت در باشگاه بر روی عضلات لگنی خود تمرکز کنید. برخی از افراد به اشتباه قبل از به جلو بردن لگن، باسن خود را عقب می کشند که باعث تاثیرگذاری کمتر این حرکت است.»

حرکت پُشت بالا و پل پروانه

کورکوران می ‌گوید: «تمرکز بر کشش عضلات لگنی به ارگاسم جنسی لذت بخش تری می انجامد.» بنابراین او این حرکت را توصیه می کند. حرکتی که باعث تقویت عضلات خاصره لگنی به شکلی منحصر به فرد می شود. اما روش آن چیست؟ «بر روی زمین و به پشت بخوابید، زانوها را بکشید. پاها را به هم بسته و به حالت پروانه ای قرار دهید. به حالت پل خود را بالا بکشید. خود را بالا محکم نگه داشته و سپس به پایین برگردید. این حرکت را ۱۰ الی ۲۰ مرتبه تکرار کنید. خود را بالا نگه دارید، سپس سعی کنید پاها را به اندازه عرض لگن حرکت دهید و سپس با پرس کوچکی به سمت بالا این حرکت را تکرار نمایید.»

باز به سمت طرفین

این نوع اسکات نیز در تقویت عضلات کف لگن بسیار مفید است. کورکوران به شما این چنین پیشنهاد می‌ کند: «در حالتی که پاها به اندازه عرض شانه ها باز و به سمت طرفین چرخیده است بایستید. زانوها را کاملاً بکشید و دست ها را هم موازی با آن بکشید. خود را در این حالت بالا بکشید تا صاف بایستید و سپس به سمت پایین مجدداً حرکت کنید. عضلات درونی ران، عضلات لگن و شکم با هر حرکت تقویت می شوند. برای ۲۰ تا ۴۰ مرتبه این حرکت را تکرار کنید.» بهبودی رابطه جنسی

 بلند کردن عضلات ران

«استفانی نوپ» مربی ورزش و مالک کمپانی بزرگ ورزشی، توصیه می کند که عضلات ران را تقویت نمایید. این ها بزرگترین و قدرتمندترین عضلات بدن شما هستند. به پشت بخوابید و زانوها را جمع کنید. دست ها را در اطراف بدن قرار دهید. به آرامی ران های خود را بالا برده و عضلات ران خود را درگیر کنید. سپس به آرامی و با کنترل به پایین برگردید به طوری که این عضلات درگیر شوند. نوپ این طور توصیه می کند که یک تایمر یک دقیقه ای داشته باشید و ۳ بار در هفته ۳ ست این تمرین را انجام دهید تا ران های فوق العاده قوی داشته باشید.

تخته شنا

شنا تمرینی است که در تمامی ورزش های بدنی مفید و ضروری است و البته دلایل خوبی نیز برای انجام آن است. نوپ این گونه توضیح می دهد: «این حرکت به شما قدرت داده و تحمل بدنی را در عضلات شکمی، پشت و تنه بدن افزایش می دهد. این یکی از ورزش های مورد علاقه من است چرا که باعث فرم شکمی زیبا می شود. این حرکت علاوه بر تقویت تنه (شامل پشت و کمر)، عضلات ران و همسترینگ ها را نیز تقویت می نماید که باعث بالانس مناسب تر بدن است.» نوپ می گوید: «در شروع این ورزش در ابتدا با ۳ ست ده ثانیه ای آغاز کنید و ده ثانیه میان آن استراحت نمایید. تا آنجا که شما می توانید تا ۵ دقیقه در این حالت باقی بمانید. موضوعی که علاوه بر قدرت تنه، شریک جنسی شما را متعجب خواهد ساخت.

فُرم کلاغی

ما می خواهیم این نکته را بگوییم: یوگا یکی از بهترین ورزش ها برای یک زندگی زناشویی بسیار هیجان انگیز است. ربکا ویبل، مبدع «یو یوگا» علت آن را این چنین بیان می کند: «یوگا باعث بروز ارتباط عمیق تر بین ذهن و بدن می شود بنابراین باعث می شود احساس خوبی به شما دست داده و هم برای شما و هم برای شریک جنسیتان لذت را به ارمغان می آورد. یوگا از طرفی اعتماد به نفس را افزایش داده بنابراین تمرکز افراد در کارهایشان را بیشتر می کند.»

فرم کلاغی یکی از محبوب ترین حرکات او است که باعث کشش عضله باسن و لگن شده و عضلات تنه را تقویت می نماید. البته این تمرین برای یوگا کاران آماتور دشوار است امّا زمانی که به آن برسید شما مسلماً ملکه تخت خواب خواهید بود.

حرکت باله به نام Sauté Arabesque

ضمن قرار گرفتن در رده ظریف ترین تمارین ورزشی، باله از ورزش های احساسی و تحریک آمیز نیز می باشد و برای آن هایی که به دنبال رها سازی احساسشان می گردند بسیار مفید است. ژیلیان دریوسیک، موسس یک مرکز باله، یکی از حرکات منحصر به فرد خود را برای ما توضیح می دهد. «حرکتی که در واقع یک روی یک پا جستن به همراه جمع کردن پاها است در حالتی که یک پا به عقب کشیده می شود. او می گوید این حرکت زیبا به این احتیاج دارد که کمربند لگن به جلو و بالا کشیده شود.» این حرکتی است که باعث می شود تمامی عضلات شما درگیر شده و در تخت خواب در واقع مانند یک الهه بدرخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا