پزشکی و سلامت

چگونه بیماری سینوزیت را با راهکارهای سنتی درمان کنیم؟

چگونه بیماری سینوزیت را با راهکارهای سنتی درمان کنیم؟

 

نشانه های سینوزیت چیست؟ سردرد نشانه سینوزیت است؟

 

سینوزیت، بیماری شایع وآزاردهنده ای است وچه بسا بسیاری ازمردم گرفتارآن هستند و خیلی ازآنها نیزبه غلط تصورمی کنند به این بیماری مبتلاشده‌اند؛ زیراتعداد زیادی ازمردم، سردرد را پیامد اصلی سینوزیت می دانند، اما سینوزیت نشانه های دیگری غیرازسردرد دارد. سینوس ها در ناحیه فک و صورت قراردارند و ازبدو تولد نوزاد در بدن تشکیل می شوند. این اعضا، حوزه‌های توخالی هستندکه قسمتی ازصورت و جمجمه را اشغال می کنند و عملا کارفیزیولوژیکی زیادی دربدن انجام نمی‌دهند ولی اگردچار التهاب، عفونت وترشح غیرعادی می شوند، علایمی ایجادمی کنند که به آن التهاب سینوس یا سینوزیت می گویند. سینوس ها به خودی خود مشکلی برای سلامت بدن ایجاد نمی کنند و درعین حال کارخاصی انجام نمی دهند، اما اگر به دلایلی این حفره ها دچارالتهاب می شوند، به شکل سینوزیت ظاهرمی شوند و دراین صورت مشکلاتی را برای فرد به وجود می آورند.

درمان طبیعی سینوزیت از طرق زیر امکان پذیر است:

ترب کوهی:

ترب کوهی به دلیل دارا بودن سولفور، خاصیت آنتی باکتریالی دارد و می توان از آن به منظور رفع کردن عفونت های سینوس استفاده کرد
سرکه سیب:سرکه سیب یک آنتی باکتریال و ضدقارچ قوی است. اگر به سرماخوردگی یا آلرژی فصلی دچار شدید، به منظور جلوگیری از ابتلا به سینوزیت، 2 قاشق چای خوری از سرکه سیب را در یک لیوان آب گرم ترکیب کنید و به آن 1 قاشق چای خوری عسل بیفزایید. این محلول را به مدت 5 روز و 3 مرتبه در  روز میل کنید تا از ابتلا به سینوزیت در امان بمانید.

 فلفل قرمز:

از دوران قدیم به منظور بازکردن مجرای بینی از ترکیب فلفل قرمز و آب گرم استفاده می شده است. این محلول ضمن بهبود تنفس، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و التهابات سینوس ها را کاهش می دهد.

پیاز:

پیاز به دلیل دارا بودن “سولفور” به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی و یک ضد التهاب قوی شناخته می شود. اگر به انسداد  بینی دچار شده‌اید، از بخور  پیاز استفاده کنید.

درمان سنتی سینوزیت
چگونه بیماری سینوزیت را با راهکارهای سنتی درمان کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا