اجتماعی

چه ورزشی عمر را زیاد می کند؟

ورزش کردنمحققان دریافتند که بازی گلف باعث می‌شود که عمر افراد حدود پنج سال افزایش یابد. این ورزش تاثیرات اجتماعی و روانی مثبتی نیز به همراه دارد.

آفتاب: محققان دریافتند که بازی گلف باعث می‌شود که عمر افراد حدود پنج سال افزایش یابد. این ورزش تاثیرات اجتماعی و روانی مثبتی نیز به همراه دارد.

 مطالعاتی که در دانشگاه پزشکی سوئد انجام شده نشان می‌دهد، گلف ورزشی است که برای سلامتی بسیار مفید است. میزان مرگ و میر در گلف بازان 40 درصد نسبت به افراد دیگر کمتر است که باعث می‌شود آنها حدود پنج سال بیشتر عمر کنند.

 این قضیه اثبات شده است که ورزش برای سلامتی مفید است، اما فواید بسیاری از ورزش‌ها هنوز ناشناخته باقی مانده است. یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه کارولینسکا به تازگی در مطالعات خود تاثیرات گلف را بر 600 هزار نفر بررسی کرده‌اند.

 این مطالعات که در مجله پزشکی علم و ورزش چاپ شده، نشان می‌دهد که میزان مرگ در میان گلف بازان 40 درصد کمتر است که بدین ترتیب امید به زندگی را در این افراد پنج سال بیشتر می‌کند.

 پروفسور آندرس آلبوم که مدیر این تحقیقات است، بیان کرده است که از نتایج این تحقیقات شگفت زده نشده زیرا گلف جنبه‌های زیادی دارد که نشان می‌دهد برای سلامتی بسیار مهم است. او می‌گوید : یک راند گلف به اندازه شش تا هفت کیلومتر پیاده‌روی با سرعت زیاد برای سلامتی مفید است. مردم در سنین بالا گلف بازی می‌کنند و همچنین گلف جنبه‌های اجتماعی و روانی مثبتی به همراه دارد. بیشترین تاثیر مثبت گلف در گلف بازان حرفه‌ای دیده می‌شود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا