پزشکی و سلامت

بالا بودن ويتامين دي خون ، طول عمر بيماران سرطاني را دو برابر مي کند

محققان علوم پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا در آمریکا اعلام کردند آن دسته از مبتلایان به سرطان سینه ، که میزان ویتامین دی بدنشان بالا است ، بیشتر از دیگر مبتلایان ، عمر می کنند.
محققان می گویند سطوح بالای ویتامین دی در خون بدن این افراد ، طول عمر بیماران سرطانی را دو برابر می کند.
دکتر سردیک گارلند و همکارانش در دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا در سن دیه گو می گویند مولکول 25 هیدروکسی ویتامین دی را در بدن 4 هزار و 443 بیمار مبتلا به سرطان سینه بررسی کردند و آنها را به مدتی طولانی ، تحت مطالعه قرار دادند.

متابولیت های ویتامین دی با فعال کردن پروتئینی که تقسیم سلولی را مانع می شود عمل می کند و در شرایط حضور این ویتامین ، گیرنده های موجود بر روی سلول های سرطانی قادر نخواهند بود تکثیر شوند.
محققان می گویند کسانی که میزان ویتامین دی خونشان بالاتر از 30 نانوگرم در میلی لیتر بود نسبت به آنانی که ویتامین دی خونشان 17 نانوگرم در میلی لیتر بود ، دو برابر بیشتر عمر می کردند.
به طور کلی محققان بر این باورند که با بالا نگاه داشتن میزان ویتامین دی خون بدن زنان مبتلا به سرطان سینه می توان طول عمر آنان را تا دو برابر افزایش داد.
به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت ، هنگامی که سلول‌ها توانایی تقسیم و رشد عادی خود را از دست می ‌دهند این موضوع منجر به تسخیر، تخریب و فاسد شدن بافت‌های سالم می ‌شود و در نهایت ، سرطان ایجاد خواهد شد.
از اجتماع این سلول‌های سرطانی و تخریب سلول‌های بافت‌های سالم توده ‌ای به نام تومور ایجاد می‌شود.
اگر تومور به لایه‌‌ای محدود ختم شود و به سایر بافت‌ها و ارگانها سرایت نکند تومور خوش ‌خیم (غیرسرطانی‌) است و اگر تومور گسترده شده یا به طور بالقوه قابلیت پخش شدن و احاطه کردن سایر بافتها و ارگانها را داشته باشد بدخیم یا سرطانی نامیده می‌شود.
برخی از شکل های سرطان متاستاز (Metastasize) می‌کنند به این معنی که خصوصیت تهاجمی پیدا کرده و به سایر بافت‌های بدن، عمدتا از طریق خون و لنف، سرایت می‌کنند و تومورهای جدیدی را ایجاد می‌کنند.
بیش از یکصد نوع سرطان شناسایی شده است و این سرطان ها در هر قسمتی از بدن می تواند تظاهر پیدا کنند.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا