پزشکی و سلامت

پیاز ترمزی در مقابل زانو درد است!

زانو درد علاوه بر درمان دارویی، درمان های طبیعی هم دارد به طوری که با یک رژیم غذایی ساده و سالم می توان دردهای این ناحیه را به حداقل رساند.

 به نقل از سلامانه، در واقع مواد غذایی ضد التهاب و ضد درد نوعی داروی تجویزی برای ورم مفاصل و انواع دیگری از درد زانو محسوب می شوند.
اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی ضد التهاب است. همچنین اسیدهای چرب امگا 3 برای کاهش درد و کاهش خشکی صبحگاهی در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید کاربرد دارد. بهترین منابع امگا 3 ماهی قزل آلا، ماهی تن، ساردین، شاه ماهی، و همچنین مکمل های روغن ماهی است.

نوشیدن آب پرتقال: آب پرتقال یک منبع ویتامین C بوده و یک ماده غذایی است که اثر حفاظتی در مقابل آرتروز زانو دارد. نوشیدن یک لیوان آب پرتقال در روز برای جلوگیری از درد زانو بسیار مفید است.

خوردن اسفناج و پیاز: محققان استرالیایی دریافتند که گرفتن مقادیر بالایی از لوتئین موجود در سبزیجات سبز مانند اسفناج و پیاز می تواند به تسکین درد زانو ناشی از آرتروز کمک کند.

اضافه کردن پیاز به سالاد، ساندویچ ، خورش، و گوشت ترمزی در مقابل زانو درد است. در واقع پیاز منبع غنی از فلاونوئید با خواص ضد التهابی قوی است.

زنجبیلزنجبیل به طور سنتی برای از بین بردن ناراحتی معده، همیشه استفاده می شده اما محققان اخیرا کشف کردند که این ماده باعث کاهش التهاب و درد زانو می شود. عصاره زنجبیل به میزان قابل توجهی درد زانو در حالت ایستاده و راه رفتن را کاهش می دهد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا