آرایش و زیبایی

پوست و موی خود را “PRP” نکنید

چروک پوستوقتی قسمتی از بدن بریده می‌شود، پلاکت‌های خون که دارای عوامل سازنده هستند ابتدا باعث منعقد شدن خون شده سپس عوامل سازنده آزاد شده و باعث ترمیم قسمت بریده می‌شود.
دکتر حسین طباطبایی، متخصص پوست و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: PRP در فارسی به معنای پلاسمای غنی از پلاکت است.
وی افزود: وقتی قسمتی از بدن بریده می‌شود، پلاکت‌ها دارای عوامل سازنده، باعث منعقد شدن خون در قسمت بریده شده می‌شوند و با آزاد کردن عوامل سازنده، باعث ترمیم می‌شوند.
دکتر طباطبایی تصریح کرد: در “PRP” در واقع پزشک معالج از این عوامل سازنده موجود در پلاسمای خون، به صورت عمده استفاده می‌کند به گونه‌ای که ابتد پلاکت را از پلاسمای خون جدا کرده و سپس به قسمت مورد نظر تزریق می‌کنند عوامل ترمیم کننده در آن قسمت آزاد شده و بافت مورد نظر را ترمیم می‌کنند.
دکتر طباطبایی گفت: “PRP” در زمینه پوست و مو، بیشتر جنبه تبلیغاتی و تجارتی دارد زیرا تاثیر آنچنانی و دائمی دیده نشده و فقط تاثیر کوتاه مدت و موقت دارد.
وی افزود: هزینه این عمل، برای پزشک بسیار اندک است زیرا پزشک مجبور به خرید و استفاده از مادهٔ خاصی نیست و فقط‌ای خون خود فرد، برای انجام این عمل استفاده می‌کنند اما این عمل برای بیماران هزینه بسیار سنگینی به همراه دارد که در واقع، کل هزینهٔ پرداختی دستمزد پزشک محسوب می‌شود.
دکتر طباطبایی گفت: “PRP” پوست و مو در کشورهای دیگر، تقریبا منسوخ شده و استفاده چندانی ندارد اما در ایران، برخی افراد سود جو، همچنان از این روش، برای سوء استفاده از بیماران استفاده می‌کنند.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا