پزشکی و سلامت

هشدار؛ دست هایتان را با مایع صابون های سرطانزا نشویید!

 

یک مطالعه جدید نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض ماوس ضد میکروبی معمولا در صابون مایع، شامپو و سایر محصولات بهداشت می تواند منجر به سرطان و فیبروز کبد شود.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، محققان می گویند قرار گرفتن در معرض طولانی مدت به تریکلوزان، ضد میکروبی موجود در محصولات بهداشتی شخصی، ممکن است برای سلامت انسان مضر باشد.

تیم تحقیقاتی به رهبری پروفسور رابرت اچ توکی از دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو و پروفسور بروس D.  از دانشگاه کالیفرنیا دیویس یافته های خود را  در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر کرده اند و دریافته اند تریکلوزان نیز به عنوان یک ماده نگهدارنده مواد در کفش، لباس، مهر و موم و محصولات مختلف خانگی استفاده می شود و استفاده از آن در محصولات بهداشتی موجب بروز سرطان می شود.

دانشمندان با انجام آزمایشاتی بر روی این ماده شیمیایی در موش ها دریافتند این ماده موجب تغییرات هورمونی در بدن موش ها می شود و آن ها را دچار مشکلات کبدی می کند.

سازمان جهانی بهداشت به سازندگان محصولات بهداشتی استفاده از این ماده را ممنوع کرده اند و دانشمندان امیدوارند محصولات بهداشتی در آینده ای نزدیک کاملا بی خطر و ایمن باشند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا