پزشکی و سلامت

نشانه های کرونای انگلیسی

علائم و نشانه‌های کرونای انگلیسی | سازمان بهداشت جهانی (WHO) آن را خانواده‌ای از ویروس‌ها معرفی می‌کند که می‌توانند حیوانات و انسان‌ها را بیمار کنند. بر اساس تعریف WHO «این خانواده از ویروس موجب ابتلا به طیفی از عفونت‌های دستگاه تنفسی در انسان‌ها می‌شود که از سرماخوردگی تا ابتلا به بیماری‌های شدیدتری مثل سندروم تنفسی خاورمیانه (مرس-MERS) و سندروم تنفسی حاد (سارس-SARS) متغیر هستند.»

کرونا به شدت واگیردار است. حضور یک نفر بیمار کرونایی در فضایی بسته می‌تواند تمام افراد حاضر در آن فضا را مبتلا کند. اصلی‌ترین راه انتقال این بیماری، از طریق قطره‌های درشت تنفسی است که با سرفه یا بازدم خارج می‌شوند.

این قطرات ریز ممکن است روی سطوح هم بنشینند و دیگران پس از لمس آن‌ها و دست زدن به دهان و چشم خود به این بیماری مبتلا شوند.

در هر صورت برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا استفاده از ماسک تمیز و مناسب الزامی است. همچنین باید تا حد امکان از تجمع، خصوصا حضور در فضاهای بسته خودداری کرده و پس از تماس با هر فرد یا سطحی، دست‌ها را ضدعفونی کردهمانطور که متوجه شدید کرونای انگلیسی دارای نشانه و علائم منحصر به فردی است که با کرونای قبلی کمی متفاوت است. در این پست سعی داریم شما را با علائم کرونای انگلیسی آشنا کنیم.

علائم کرونای انگلیسی
علائم کرونای انگلیسی

داشتن سرفه های مداوم:

به طور کلی سرفه مداوم همراه با گلودرد های زیاد نیز به عنوان علامت مشترک مبتلایان با سویه جدید این ویروس است که اغلب تقدم این علامت در مقایسه با دیگر علائم مشاهده شده است.

داشتن درد عضلانی:

توجه داشته باشید که در صورت وجود بیماری کرونا انگلیسی درد بدن می تواند همراه با التهاب عضلانی وحشتناک رخ دهد و اغلب برای مدت زمان طولانی ادامه داشته باشید.

بروز خستگی های مزمن:

بهتر است بدانید که خستگی نیز یکی دیگر از علائم رایجی است که در صورت های پیشین مبتلایان نیز وجود داشته اما در انواع جدید آن مبتلایان به شکل گسترده تری گزارش می شوند.

تب های مزمن:

به طور کلی با وجود اینکه تب در مبتلایان به این نوع از ویروس مشاهده شده اما در برخی از موارد کرونای انگلیسی هم مشاهده شده و با مطالعات اخیر اثبات گردیده است.

از دست دادن قدرت بویایی و چشایی:

جالب است بدانید که برخی از کارشناسان حدس زده اند که انواع جدید این بیماری یعنی کرونای انگلیسی در این زمینه مشکل کمتری ایجاد می کند و تا حدود زیادی شما قدرت بویایی و چشایی خواهید داشت.

بیشتر بخوانید : کووید ۱۹ چگونه زندگی افراد را تغییر داده

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا