گیاهان آپارتمانی

نخل بامبو مبارزی علیه ویروس کرونا

بامبو تصفیه کننده هوا در دوره کرونا

نخل بامبو ، یکی از گیاهان بومی از مناطق آمریکای مرکزی است و جالب است بدانید که تصفیه کننده هوا در دوره کرونا است. این نخل زیبا دارای ظاهری کاملا ظریف بوده و ارتفاع آن از ۲ متر فراتر نخواهد رفت. برای نخل بامبو بهترین خاک، خاک هوموسی سبک با زهکش مناسب می باشد، این خاک می تواند ترکیبی مساوی از خاک قلیایی، خاک برگ و باغچه باشد.

بامبو می‌تواند به طور کامل فرمالدئید را از خانه جدا کند، اما به عنوان مرطوب‌کننده طبیعی هم عمل می‌کند. این گیاه نور غیر مستقیم را ترجیح می‌دهد و نیاز دارد همیشه پایش مرطوب بماند.

نخل بامبو دارای برگ هایی به رنگ تیره است، وجود برگ های روشن و شفاف در این گیاه نشان از کم نوری دارد، در این حالت گیاه را جا به جا کرده و به نقطه ای ببرید که نور بیشتری دریافت کند. این مشکل به دلیل کمبود مواد غذایی نیز به وجود می آید و در صورت وجود طبق دستور گیاه را تغذیه کنید.

آبیاری زیاد مرگ گیاه

از جمله نیازهای این گیاه آبیاری کم است، حتما هر بار که آبیاری گیاه را انجام می دهید اطمینان حاصل کنید که خاک آن خشک شده ، زیرا آبیاری زیاد منجر به از بین رفتن گیاه خواهد شد. لازم است بدانید که اگر جایگاهی دارید و می توانید یک جزیره آب زیر گیاه ایجاد کنید، بهترین شرایط رطوبتی را برای گیاه فراهم کرده و به رشد بهتر آن کمک می کنید.

این گیاه برای رشد بهتر نیازی به نور زیاد ندارد، از این رو اگر نوری کم تا متوسط نیز به آن بتابد مشکلی ایجاد نخواهد شد. تکثیر نخل شامادورا نیز از طریق بذر و یا تقسیم بوته امکان پذر می باشد.

اگر در گیاه خود شاهد نوک برگ هایی قهوه ای بودید، بدانید که کمبود رطوبت و پتاس و کلسیم این مشکل را ایجاد کرده اند. در این شرایط نیاز های تغذیه ای گیاه را تامین کرده و سپس از آب جوشیده برای آبیاری استفاده کنید.

برگ های زرد گیاه نشان از آبیاری زیاد، نور کم و دمای هوای زیاد دارند. اگر برگ های گیاه شما رشد نکردند، بهتر است گیاه را داخل گلدانی بزرگتر قرار داده و آن را تغذیه مصنوعی کنید.  اگر برگ های گیاه خشک شدند نشان از تشنگی گیاه داشته و باید آبیاری کنید.

بیشتر بخوانید: گیاهان بهترین تصفیه کننده هوای خانه

گیاهان آپارتمانی / زندگی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا