گزارش

فریب مدعیان فروش آنلاین سؤالات کنکور را نخورید

به گزارش خبرنگار زندگی سالم، رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: افرادی که امسال در کنکور سراسری آزمون خواهند داد مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند تا در دام این افراد سودجو گرفتار نشوند.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در تشریح این خبر اظهار داشت: برخی از افراد سودجو و کلاهبردار برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود از هر راه و روش ممکن استفاده کرده تا قربانیان خود را به دام بیندازند.

وی تصریح نمود: باتوجه‌به نزدیکی برگزاری مرحله اول کنکور سراسری، مجرمان سایبری با استفاده از ترفندهای کلاهبرداری خود با تبلیغات اغواکننده در فضای مجازی مبنی بر فروش سؤالات کنکور اقدام به کلاهبرداری از دانشجویان و دانش‌آموزان را می‌نمایند.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی افزود: تا کنون به‌هیچ‌عنوان سؤالات کنکورها قبل از زمان برگزاری و آغاز کنکور، جایی درج و افشا نشده است و تبلیغات فروش سؤالات در فضای مجازی در اصل به دو صورت است که یا اصلاً سؤالی در اختیار فرد نبوده و صرفاً تبلیغ دروغین بوده و باهدف اخذ وجه و سپس عدم پاسخگویی به تماس و ارتباط خریدار اتفاق می‌افتد و یا سؤالاتی که در قبال دریافت پول به متقاضی ارائه می‌شود مربوط به کنکور سنوات گذشته بوده که در قالب دروغین سؤالات جدید ارسال می‌گردد.

مرتضوی بیان نمود: در اکثر موارد، متقاضیان خرید این نمونه سؤالات بدون اطلاع والدین اقدام به پرداخت پول می‌نمایند و بیانگر عدم نظارت والدین در این ایام خاص بر فعالیت فرزندان هست.

این مقام انتظامی هشدار داد: باتوجه‌به بالابودن امنیت طراحی، تکثیر و توزیع سؤالات کنکور دانشجویان و دانش‌آموزان فریب این نوع تبلیغات جعلی را در فضای مجازی نخورند و از اعتمادکردن به کاربران در فضای مجازی و واریزکردن مبالغی مبنی بر دریافت سؤالات خودداری کنند؛ چرا که این نوع تبلیغات کلاهبرداری بیش نیست.

رئیس پلیس فتا استان از شهروندان خواست: هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند و در هر ساعت از شبانه‌روز در صورت مواجه با کلاهبرداری اینترنتی و یا برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی خود، موضوع را به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش نمایند.

یلدا توکلی، زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا