پزشکی و سلامت

ميوه هاي غني از کلسيم

 

آب میوهدر دوران بارداري لازم است مواد غذايي سالم و مغذي مصرف شود؛ به عنوان مثال، کلسيم يکي از آن موادي است که براي رشد جنين ضروري است و در تقويت استخوان و دندان کودک در حال رشد نقش موثري دارد. به نقل از سايت «Prevention» مصرف کلسيم براي سلامت قلب، اعصاب و عضله مادر و نوزاد مهم است. جنين کلسيم لازم را از مادر مي گيرد و کمبود آن روي سلامت مادر اثر مي گذارد. بنابراين لازم است که کلسيم کافي در دوران بارداري مصرف شود. زنان زيادي بر اين باورند که کلسيم تنها از طريق مواد غذايي و نوشيدني هاي سالم به دست مي آيد. در صورتي که لبنيات تنها منبع کلسيم نيست. در دوران بارداري ، زنان مي توانند با خوردن ميوه هاي تازه نيز کلسيم خود را تامين  کنند. اين ميوه ها عبارت است از؛

پرتقال: هر يک عدد از اين ميوه حاوي ۶۰ميلي گرم کلسيم است که براي زنان باردار بسيار مفيد است.

انجير خشک: يک پيمانه انجير خشک حاوي ۲۴۱ ميلي گرم کلسيم است. اين ميوه خشک به وفور حاوي اسيدهاي چرب امگا۳ و روي است که براي زنان باردار مفيد است.

خرما: به قول مادربزرگ ها، مصرف خرما، زمان زايمان را کاهش مي دهد. علاوه بر آن اين ميوه غني از کلسيم است. هر يک عدد خرما حاوي 15.36 ميلي گرم کلسيم است.

زردآلوي خشک: اين ميوه غني از کلسيم، ماده غذايي بسيار مفيدي براي زنان باردار به حساب مي آيد و علاوه بر کلسيم، حاوي آهن، اسيد فوليک و پتاسيم است.

آلو: ميوه سرشار از کلسيم که براي رفع يبوست نيز مصرف مي شود.

کيوي: علاوه بر کلسيم، مانند پرتقال سرشار از ويتامين Cاست

منبع:خراسان نیوز

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا