تازه ها

معروف ترین و پرخاصیت ترین چای های جهان

چای به عنوان دومین نوشیدنی پرمصرف جهان پس از آب به شمار می رود و نزدیک به 8% خانوارها در آمریکا مصرف چای دارند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، انواع مختلف چای خواص متفاوتی دارد که به 4 نوع معروف و مفید آن اشاره می کنیم:

 

چای سیاه مانند اکثر چایی ها، ار برگهای خشکیده درختان سبزی به نام Camellia sinensi به وجود می آید که قدمت آن به 5000 سال پیش در چین برمی گردد. این چای برای افزایش انرژی بسیار مناسب است. یک فنجان از چای سیاه علاوه بر اینکه کافئینی معادل یک فنجان قهوه دارد، از امتیاز داشتن آنتی اکسیدان و ویتامین برخوردار است. یک ویژگی جالب این چای تضمین سلامت دهان است که طبق مطالعات انجام شده پلی فنل موجود در چای سیاه از رشد باکتری ها در دهان جلوگیری می کند.

 

چای ginseng سه نوع دارد: آمریکایی، آسیا وسیبری که دو نوع از آن شامل خواصی چون تسکین دردهای قاعدگی، کاهش فشار خون و سلول های محرک مغز است. ginseng مانند سایر گیاهان بدن را در تولید نیتریک اکسید هدایت کرده و مانند ویاگرا عمل می کند.

 

چای سبز برای سلامت قلب

این چای به لحاظ محبوبیت بعد از چای سیاه قرار دارد و تنها 20% مصرف جهانی را تشکیل می دهد. این چای کمترین نوع فراوری شده است که خواصی چون مقابله با سرطان و بهبود سلامت دهان را دارا می باشد. مطالعه منتشر شده توسط مجله انجمن پزشکی 2006 آمریکا حاکی از آن است که چای سبز میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی را کاهش می دهد. همچنین کسانی که در روز حداقل 5 فنجان چای سبز می نوشند، به طور قابل توجهی خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی-عروقی در آنها کمتر از افرادی است که در روز فقط یک فنجان از این چای می نوشند.

 

چای Oolong مانند چای سبز است و تنها تفاوت آن در طریقه فراوری برگ ها پیش از دم کردن چای است. این چای در طب سنتی چین به عنوان کاهش چربی بدن شناخته شده است که علم امروزی این تئوری را تایید می کند. به گفته دکتر اوز (oz) آنتی اکسیدان موجود در این چای با تسریع متابولیسم بدن، سرعت چربی سوزی را افزایش می دهد و همچنین باعث می شود این چربی به صورت موثرتری عمل کند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا