معرفی کتاب

معرفی کتاب شازده کوچولو برگشته بود

معرفی کتاب شازده کوچولو برگشته بود ، کتابی از نویسنده اصفهانی

کتاب «شازده کوچولو برگشته بود» نوشته «پیروز انتخابی» و با تصویرگری نسیم صلاحی را انتشارات نفش مانای اصفهان در هزار جلد منتشر کرده است.

کتاب «شازده کوچولو برگشته بود» در قالب نامه به «آنتوان دو سنت اگزوپری» نویسنده كتاب «شازده كوچولو» درباره بازگشت قهرمان داستان او به زمین و موضوع كلی آن در ستایش از محیط‌ زیست، صلح و فرهنگ، دغدغه زمین و صیانت از آن در برابر جنگ و خشونت است.

كتاب شازده كوچولو، پرفروش‌ترین كتاب فرانسوی‌زبان جهان است و به‌عنوان بهترین كتاب قرن بیستم در فرانسه نیز انتخاب‌ شده‌ است. کتاب مانند «شازده کوچولو»ی اگزوپری در مورد صلح است. صلح جهانی و صلح درونی. اگر کسی با خود به صلح برسد جهان هم به صلح می‌رسد. برای همین است که کتاب شازده کوچولو اگزوپری پرفروش‌ترین کتاب  بعد از کتاب‌های مقدس در سراسر جهان است و همه با هر ملیتی آن را دوست دارند.

معرفی کتاب شازده کوچولو برگشته بود
معرفی کتاب شازده کوچولو برگشته بود

کتاب پیروز انتخابی پر از نصیحت‌هایی با زبان کودکانه است. در آن می‌گوید دعوا نکنید، چیزی را منفجر نکنید و… اگر این کتاب را در کودکی بخوانید، برایتان جذاب است، اگر در سی سالگی این کتاب را بخوانید، باز هم کارکرد خودش را برایتان دارد. همه ما می‌توانیم با خواندن این کتاب شازده کوچولوی خودمان را پیدا کنیم؛ درون هر کدام از ما یک شازده کوچولو وجود دارد که باید آن را کشف کنیم. کاری که پیروز انتخابی در کتابش کرده، این است که شازده کوچولو را به سیاره‌های جدیدی فرستاده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«ده، یازده‌ ساله بودم که پدرم کتاب شازده کوچولو را به من داد تا بخوانم. شاهزاده‌ای از یک سیاره دیگر با موهای طلایی و شالی برگردنش که به همان اندازه کودکی‌هایم زیبا و دلنشین بود. صفحه اول کتاب نقاشی با مزه‌ای از مار بوآیی بود که فیلی را درسته خورده بود، در صفحه بعد فیل را درون شکم مار بوآ کشیده بود، برای آدم‌بزرگ‌هایی که فکر کرده بودند نقاشی اول یک کلاه است اما چطور متوجه چشمان کوچک و خسته مار نشده بودند. بزرگ‌تر که شدم، یادم هست یک‌بار کتاب را گوشه کتابخانه دیدم، پاک از یاد برد‌ه بودمش. بازش کردم. در صفحه اول تصویر یک کلاه بود، یکی دو جمله‌اش را خواندم تا باز به یاد آورم! کلاه نبود! ناراحتی من را درک می‌کنید که چقدر نگران خودم شدم».

پیروز انتخابی، نویسنده کتاب «شازده کوچولو برگشته بود» در مراسم رونمایی آن در سال 98 کتاب را به خانواده‌اش تقدیم کرد که از فعالان حوزه محیط‌ زیست اصفهان هستند و همین‌طور هم در مقدمه کتاب نوشته است:

«از پدر و مادرم تشکر می‌کنم که هدیه زندگی و طبیعت به من هستند و این کتاب کوچک‌ترین هدیه برای تشکر از آن‌هاست. تقدیم کردن این کتاب برای من بسیار ساده بود اما نوشتنش در چند جمله کوتاه بسی سخت. تقدیم می‌کنم به پدر و مادرم که هر دو کتاب‌های باشکوهی هستند از زندگی، در تلفیق شگفت‌انگیزی با فرهنگ، صلح و طبیعت».

معرفی کتاب در زندگی سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا