تغذیه کودک

معجزه ای دیگر از شیر مادر

شیر مادر از کودکان در برابر کرونا محافظت می کند

دانشمندان دانشگاه آمستردام در مطالعات آزمایشگاهی، آنتی بادی موجود در شیر مادر را که از عفونت جدا شده بود،کشف کردند. آنها متوجه شدند شیر مادرانی که قبلا کرونا گرفته اند، حاوی پروتئین هایی است که از کودکان در برابر کرونا محافظت می کند.

دانشمندان گفته اند كه شیر مادر کسانی که كرونا ویروس گرفته اند می تواند از عفونت در افراد آسیب پذیر جلوگیری كند.

شیر مادر حاوی آنتی بادی های کرونا ویروس

تیمی از دانشگاه آمستردام پس از بررسی 30 مادر شیرده که آزمایش عفونت مثبت داشتند، دریافتند که شیر مادر شرکت کنندگان حاوی آنتی بادی های کورونا ویروس است.

آنتی بادی موجود در شیر مادر

آنتی بادی ها، پروتئین هایی هستند که به از بین بردن ویروس مهاجم کمک می کنند و از بارگیری کرونا  برای بار دوم جلوگیری می کنند.

تصور می شود که استفاده از شیر مادر به شکل مکعب های یخی نوشیدنی به دلیل تماس بیشتر آنتی بادی ها با غشاهای مخاطی بافت های ترشحی مخاطی مجاری دستگاه تنفسی و روده است، مؤثرتر از نوشیدن آن است.

دانشمندان در حال آزمایش 1000 مادر شیرده هستند که لزوماً آزمایش مثبت برای کرونا ویروس نداشته اند، تا درک کنند که چه میزان آنتی بادی در میان مادران شیرده موجود است.

پروفسور هانس ون گوودوور

پروفسور هانس ون گوودوور، از بیمارستان کودکان Ema دانشگاه آمستردام، در بیانیه ای گفت: شیر مادر برای گروه های مخاطره آمیز استفاده می­ شود. ما فکر می کنیم که بعد از نوشیدن شیر، آنتی بادی ها به سطح غشاهای مخاطی بدن متصل می شوند. در آنجا آنها قبل از ورود به بدن به ذرات ویروس حمله می كنند.

هنگامی که سیستم ایمنی بدن با یک ویروس روبرو می شود، سلول ها برای ایجاد آنتی بادی به کار می افتند.این سلول ها بر روی سطح ویروس قفل می شوند و آن را خنثی می کنند.

هنگامی که این عفونت برای بار دوم رخ می دهد، سیستم ایمنی بدن تولید این سلاح ها را متوقف می کند.این اصل عملکرد هر واکسنی است. قرار گرفتن فرد در معرض مقدار بی ضرری از عفونت که به سیستم ایمنی بدن اجازه می دهد اگر بعداً به بدن حمله کند، آن را تشخیص دهد.

نگرانی ها در مورد ماندگاری آنتی بادی های کرونا ویروس نشان داده شده است که می تواند مانع اثر بخشی هر برنامه ایمن سازی شود. دانشمندان دانشگاه واشنگتن دریافتند که سه نفر که قبلاً بر کروناویروس غلبه کرده بودند، در حین شیوع ویروس در یک کشتی ماهیگیری، دوباره مبتلا نشدند. همچنین نمونه خون مادران مبتلا نشان داد كه آنها آنتی بادی در گردش دارند و  پروتئین های ضد ایمنی عفونت ابتلا به کرونا برای بار دوم را از بین می برد.

ترجمه از یاهولایف / زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا