پزشکی و سلامت

مصرف “مولتی ویتامین‌ها” یک اشتباه بزرگ است

قرص مسکنبررسی‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد که جایگزین کردن مولتی ویتامین‌ها به جای مصرف مواد غذایی طبیعی و میوه و سبزیجات باعث به خطر انداختن سلامتی می‌شود.

 به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می‌دهد که ویتامین‌ها و مواد مصرفی ضروری و مهم برای بدن تا ۳۵ سالگی به راحتی از طریق میوه و سبزیجات به دست می‌آید اما از اغاز سن ۳۵ سالگی به بعد افراد برای تقویت بدن خود و افزایش انرژی باید در کنار مصرف میوه و سبزیجات فراوان قرص‌های مولتی ویتامین را نیز فراموش نکنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، عده‌ای از افراد در کنار رژیم‌ لاغری برای تامین نیازهای بدنی خود به دلیل کاهش مواد غذایی دریافتی سراغ مولتی ویتامین‌ها می‌روند و استقبال افرادی که همواره به دنبال کاهش وزن خود هستند از این قرص‌ها بیشتر است.

نتایج مطالعات نشان می‌دهند مصرف منظم مولتی ویتامین‌ها میزان جذب ویتامین‌های طبیعی را در بدن کم می‌‌کند از این رو جوانان بدون تجویز پزشک نباید از این قرص‌ها و دارو‌ها خود سرانه مصرف کنند و مصرف آن‌ها از سنین ۳۵ سالگی به بعد باید طبق تجویز پزشک باشد.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا